• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Ankan80

När ser man att man är gravid? 2 veckor, 4 veckor etc?

• Zsarah
    Ankan80 skrev 2008-08-25 10:38:10 följande:
    När ser man att man är gravid? 2 veckor, 4 veckor etc?
    Ser hur menar du? på magen eller gravitetstest?
  • Zsarah

då du skulle ha beräknat mens.. ibland någon dag efter bim. (beräknad icke mens)

• Äppelkindad

Hejsan alla!
    Jag hoppar in här oxå. Bara 17 dagar kvar till jag gifter mig kan knappt fatta att det är sant. Vi har oxå påbörjat bebisverkstan... spännande. Tog sista p-pillret i slutet av april efter det har vi haft annat skydd. Gjorde första försöket i juli. Vi hade tänkt att börja försöka i september men längtan blev för stor. Sen vet man ju inte heller hur lång tid det tar...har oregelbunden mens efter p-pillerstopp
    Men har denna gången kännt av ägglossningen ordentligt.

• Ankan80

Satt och läste på FL i pappagruppen och graviditet. Intressant att läsa aspekter från "andra sidan".

Verkar vara ett hett samtalsämne det här med humörsvängningar.
    Känns så overkligt att man kan bli ett "monster" av att bli gravid. Jag skall nog försöka tygla mig iaf

• Sansisen

Slutade med mina p-piller för 1 månad sen, och trodde att jag blev gravid på en gång, men det var mensen som var på gång, och med besked... usch vilken mensvärk! Mådde illa en hel vecka innan den kom, så jag trodde nästan ett tag att jag var gravid :P
    Är svårt att veta hur man kommer att reagera, det är ju så mycket som händer i huvudet inför en graviditet. Man funderar hit och dit, blir jag en bra förälder, är jag verkligen beredd m.m. Slutade med p-piller eftersom jag ätit dom i 8 år utan uppehåll, och nu när man är gift och har hus, så är ju barn alltid välkommet. Längtar enormt efter barn och blir alldeles sjuk när jag ser små bebisar överallt, men är samtidigt livrädd att jag inte kommer att klara av det ansvar som krävs, att man inte räcker till liksom...

• Bamboozle

Jag trodde ibland inte heller jag skulle fixa det, tänkte typ "jag kan ju inte ansvara för någon i 18 år" och "det här med uppfostran blir alldeles för mycket".

Men nu när jag har barn inser jag att uppfostran går väääääldigt låååååångsamt och att all uppfostran inte sker samtidigt, alltså att de 18 åren inte är i klump och blir övermäktiga. Man hinner! Om du fattar vad jag menar...

Det jag skulle vilja säga till alla som funderar på barn eller "ska vänta" på det ena eller andra är BARA KÖR! Man vet aldrig hur lång tid det, hur många man vill ha, hur långt liv man själv har. Vill man ha barn och man har en man som man vill ha som far så kör! Det är grejt! och inget att vänta på...! Det blir inte lättare ju äldre man blir!

• Sansisen

Vilka kloka ord! TACK!!
    Man funderar nog alldeles för mycket i bland, i alla fall jag! Gissar att det bara är att köra igång då! hihi ;)

Bamboozle skrev 2008-08-25 15:25:29 följande:
    Jag trodde ibland inte heller jag skulle fixa det, tänkte typ "jag kan ju inte ansvara för någon i 18 år" och "det här med uppfostran blir alldeles för mycket".Men nu när jag har barn inser jag att uppfostran går väääääldigt låååååångsamt och att all uppfostran inte sker samtidigt, alltså att de 18 åren inte är i klump och blir övermäktiga. Man hinner! Om du fattar vad jag menar...Det jag skulle vilja säga till alla som funderar på barn eller "ska vänta" på det ena eller andra är BARA KÖR! Man vet aldrig hur lång tid det, hur många man vill ha, hur långt liv man själv har. Vill man ha barn och man har en man som man vill ha som far så kör! Det är grejt! och inget att vänta på...! Det blir inte lättare ju äldre man blir!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3