• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • lanovia 08

Jadå förstår jag. Och jag håller med dig, det tar absolut psykiskt. Nu har vi lugnat oss lite och insett att det tar den tid det tar. men första 2 månaderna var jag väldigt på spänd.

• Tutik och Prasart

åååå här är ju tråden som jag har letat efter ett bra tag nu.
    Har läst i de gamla trådarna men tapade bort det.

Roligt att hitta det igen.
    Bebis efter bröllopet vore roligt....=)
    Före bröllopet blir lite svårt för jag gifter mig om 2 veckor. Man ska ju vara gravid i 9 månader och inte två veckor..hihih...
    Jag har hört att man ska ska dricka mycket the om man vill bli gravid och äta blomkål och kiwi och sådant där som heter fosfolsyra tror jag det var.

Om någon ville ha ett litet tips.

• ingenjörsbruden

Tutik och Prasart skrev 2008-08-24 02:22:18 följande:

åååå här är ju tråden som jag har letat efter ett bra tag nu.Har läst i de gamla trådarna men tapade bort det.Roligt att hitta det igen.Bebis efter bröllopet vore roligt....=) Före bröllopet blir lite svårt för jag gifter mig om 2 veckor. Man ska ju vara gravid i 9 månader och inte två veckor..hihih...Jag har hört att man ska ska dricka mycket the om man vill bli gravid och äta blomkål och kiwi och sådant där som heter fosfolsyra tror jag det var.Om någon ville ha ett litet tips.
    Va f-n....finns det inte snabbjäst?!

Broccoli innehåller mest folsyra....men the har jag inte hört om innan...de flesta vitaminer för kvinnor i barnafödande ålder innehåller folsyra...men man ska kolla mängderna....400mg behövs per dag.
  • Tutik och Prasart
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-24 11:17:02 följande:
    Tutik och Prasart skrev 2008-08-24 02:22:18 följande:
    Va f-n....finns det inte snabbjäst?! Broccoli innehåller mest folsyra....men the har jag inte hört om innan...de flesta vitaminer för kvinnor i barnafödande ålder innehåller folsyra...men man ska kolla mängderna....400mg behövs per dag.
    hahahha... jag hoppades på snabbjäsning men tyvärr finns ju inte det....hihih...
    Om någon vet att det finns hör av er till mig då.
  • ingenjörsbruden
    Vargtassa skrev 2008-08-24 14:53:25 följande:
    Turbojäst? ;)
    Ja...det bara MÅSTE finnas en tråd här på BT om det!!!!
    Här finns ju trådar om allt annat ju?!

Ni som slutat med p-piller....har ni fått problem med hyn????
  • lanovia 08

Nej jag har inte fått det. inte än ialla fall och det borde jag väl ha fått 4-5 mån.

• Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-24 21:57:23 följande:
    Ja...det bara MÅSTE finnas en tråd här på BT om det!!!! Här finns ju trådar om allt annat ju?! Ni som slutat med p-piller....har ni fått problem med hyn????
    Jag har fått lite problem med hyn efter att ha slutat med minipiller. Men nu verkar det lägga sig efter ca 3 månader.
  • Bamboozle

Jag fick däremot problem med hyn under graviditeten och har fortfarande konstiga finnar på kinderna som jag aldrig haft förut, och Lilly är nu 1,5 år.

Di små liven ställer till det helt enkelt! :)

Får se vad nästa graviditet has in store... hoppas på tjockt hår! :)

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3