• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2008-08-20 16:10:55 följande:
    Hehe...jo jag väntar på min sista mens, sen är det dags. Kan man ha olika cykler på äggstockarna?Den ena är typ 30 dagar och den andra närmare 40.Konstigt är det iaf. Slutade med p-piller för mer än två år sedan så det borde ju stabiliserats...
    Hehehe..spännande!!

Öhhh....bra fråga! Vet att det kan variera....men 10 dagar verkar mkt! Men cykler på 28-38 dagar är visst inte ovanligt....för olika kvinnor.
    Håller med dig att det borde vara ganska stabilt nu efter 2 år....dock kan ju stress o sånt påverka mensen.
  • Ankan80

ja, det är kanske inte 10 dagar. har inte gjort någon djupare efterforskning Men det känns längre iaf...
    men man tänker på det mer nu när man vill börja

• ingenjörsbruden

Aha....det är inte så att du vara längtar till att få börja med bebistillverkningen o därför tycker att det tagit längre tid denna gången?!

Håller med dig!!

• Zsarah

Nu har vi bestämt oss. vi kommer börja försöka med ett syskon efter bröllopsresan:) Var till portugal förra augusti i vecka 27 och det var ingen hit, kunde gå 2-3 meter så var jag helt slut:S Så om jag ska kunna njuta och kuna leka med dottern så blir det först efter resan:D

• Zsarah

Det där med illamående. jag mådde pyton med dottern. Åkte in till sjukhuset för dropp för jag bara spydde och spydde, jag var helt uttorkad. Det började väl i vecka 8-9 tror jag och jag slutade spy runt vecka 15 men mådde halv dåligt hela graviditeten, åksjuk och så vidare.

• lanovia 08

Nu har jag också hittat hit. Bra inititativ ingenjörsbruden.

• lanovia 08

Ni har inte pengar att lägga resan tidigare? Annars så får ni väl resa iväg och du vara gravid, resan får väl anpassas efter ditt tillstånd. Ihopp om att du inte mår piss.

Jag skulle som läget är idag inte har skjutit på graviditen. Vår tanke var från början att vänta till efter bröllopet och börja försöka på resan. Men vår längtan efter barn blev för stark. Som du säger ni vill inte vänta ett halvår till. 6 mån kan bli längre ändå. För vår del har det nu gått 3 mån utan att det tatt sig. Men självklart kan det gå fortare också.
    ha bara med i beräkningarna att det kanske inte klaffar första gången.
    Sedan har vi efter allt velande fram och tillbaka kommit fram till att barn är en gåva/ära som man får vara glad om man kan få. Vi har inte lyxen att välja precis när vi vill ha dem eller under vilka förhållanden.
    Så kör skulle jag säga om ni verkligen vill. men visst då får ni kanske anpassa er bröllopsresa därefter eller lägga den tidigare.

skille skrev 2008-08-20 13:38:04 följande:
    Ett lite spørsmål:Vi ønsker å bli gravide etter bryllupet i maj neste år, vi hadde først tenkt å ta bryllupsreisen i oktober for å sare penger til turen (siden vi bruker opp allt til bryllupet) men nå har vi funnet ut at vi vil bli gravid i løpet sommeren neste år. det ville vært kjedelig å dra på bryllupsreise og kaste opp eller se ut som en elefant på turen...Hva ville dere gjort?
  • skille

Vi skal spare ihop 70.000 frem til maj, og allt går til bryllupet... men det løser seg nok, det gjør det alltid:)

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-08-20 21:39:58 följande:

Ni har inte pengar att lägga resan tidigare? Annars så får ni väl resa iväg och du vara gravid, resan får väl anpassas efter ditt tillstånd. Ihopp om att du inte mår piss.Jag skulle som läget är idag inte har skjutit på graviditen. Vår tanke var från början att vänta till efter bröllopet och börja försöka på resan. Men vår längtan efter barn blev för stark. Som du säger ni vill inte vänta ett halvår till. 6 mån kan bli längre ändå. För vår del har det nu gått 3 mån utan att det tatt sig. Men självklart kan det gå fortare också. ha bara med i beräkningarna att det kanske inte klaffar första gången.Sedan har vi efter allt velande fram och tillbaka kommit fram till att barn är en gåva/ära som man får vara glad om man kan få. Vi har inte lyxen att välja precis när vi vill ha dem eller under vilka förhållanden.Så kör skulle jag säga om ni verkligen vill. men visst då får ni kanske anpassa er bröllopsresa därefter eller lägga den tidigare.
    Attans att det inte tagit sig!!!
    Har hört ngt om man tog Aspirin (huvudvärkstablett) så skulle det hjälpa till......någon som kan mer?!
  • solsystem

Hej alla, ny i tråden här.Gifter mig nästa lördag 30/8 samma dag som tredje beräknade ÄL efter att jag slutade med p-ring.Har hittills blivit lite ledsen de två gånger som mensen kommit och hoppas nu att bröllopsnatten gör underverk:)

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3