• Johanfredriksson

Hjälp... Jag klarar inte det här längre...

Hej,

Jag och min fru har allvarliga problem! Problemet består i att min fru börjat tvivla starkt på mig. Detta på grund av att jag hamnat i ett mönster som hon försökt och försökt och försökt att få ur mig ur. Mest genom att prata med mig och säga att jag måste göra något... ='(
    Mönstret är att vi aldrig (under tio gånger på ett år) har sex. En anledning till detta är att jag inte kan få bort negativa saker ur hjärnan... Räkningar, att vi har ont om pengar, att bilen går sönder, stress på jobbet, att det är stökigt hemma, diska varenda dag, slänga sopor, gå ut med hundar, handla, dammsuga, laga mat o.s.v o.s.v
    Allt detta har på något märkligt vis fastnat på min hjärna så pass mycket att när min fru går förbi köksdörren naken, så ser jag henne, tänker WOW och på allt jag vill göra med henne, men fortsätter diska =( Jag kan inte stänga av det negativa och ge mig hän åt det jag verkligen vill och det jag verkligen känner! Detta har lett till att hon tror att jag inte vill alls, att hon har fått dåligt självförtroende och nu till att hon börjat tvivla på mig och vad jag vill och börjat söka efter andra vägar.
    Jag älskar min fru över allt annat i hela världen och skulle dö för henne. Jag vill leva resten av mitt liv med henne och bilda familj med henne och i och med att det har skakat till allvarligt i vårat äktenskap den senaste tiden (Jag vill inte gå in på hur i detalj. Det finns mer, men jag vill inte hänga ut någon), så har min ögon öppnats totalt, alla dammar har brustit och pinnen jag haft uppkörd i arselet har lossnat.
    Jag är beredd att göra vad som helst för vårat äktenskap och för att hon ska förstå att jag menar vad jag säger när jag säger att jag är villig att göra vad som helst. Jag kan fixa det här om jag bara får en chans till.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till!!! Hon verkar ha blivit totalt kall och känslolös på ingen tid alls och inget jag säger får henne att tro mig det minsta lilla mer ='(
    Jag har tittat på äktenskapsrådgivning och på parterapi, men det känns som om jag är den enda som är villig att verkligen arbeta för vårt äktenskap nu. Hon har ju redan gjort det så länge att hon inte tror att det tjänar något till längre.
    Det hon har gjort är att försöka prata med mig om problemet om och om igen, men jag har ändå inte lyckats ta mig ur hålet och göra som jag egentligen vill och nu är jag rädd att det är för sent ='(
    Vi bor fortfarande ihop, men det är extremt pressat, för jag vill bara klamra mig fast vid henne och tala om hur mycket jag älskar henne och vad jag är villig att göra för oss medans hon behöver "utrymme" vilket gör att vi sitter i varsin soffa framför TV'n... Jag sitter och mår dåligt över att inte kunna göra ett skit annat än vänta på hennes beslut och hon sitter och mår dåligt över att hon är rädd att ta fel beslut. Tänk om Gud verkligen fanns... Då skulle jag be honom om hjälp att få min fru att inse att jag verkligen menar vad jag säger och att hon inte behöver vara rädd för att ge oss en chans till.
    Som jag ser det är det här vårt första riktiga problem inom äktenskapet och att det skulle leda till skiljsmässa känns som ett fruktansvärt slöseri! Herre gud... Man måste jobba för att ett äktenskap ska fungera och jag vet att jag varit väldigt dålig på det, men FAN... Låt mig jobba nu då! Ge inte upp... Snälla!

Vi fungerar tillsammans till hundra procent och på alla plan... Det är bara det här med sex som blivit ett stort problem när det inte behöver vara det. Om man bortser från det sexuella, så har jag alltid visat att jag älskar henne genom beröring, genom att tala om det för henne flera gånger varje dag, genom att ta hand om henne om hon behöver hjälp med vad som helst allt som en äkta man ska göra utom just sex ='(
    Satans helvetes jävla skit så arg jag är på mig själv! Jag önskar jag hade gjort något tidigare, men nu när jag varit en idiot, så önskar jag att jag fick chansen att göra något nu!

Ett annat problem är att jag fått henne att tro att jag inte vill ha barn ='( Detta genom samma sak som det med sex. Jag har varit fast i allt det negativa. Så fort hon nämnt barn, så har jag bara tänkt "Vi har inte råd" eller något liknande, fast jag egentligen inte alls bara tycker så! Herre Gud... Jag vill också ha barn... Som fasen. Jag ser ju för Guds skull en framtid med oss som en familj boende i ett vitt hus med blåa knutar vid kusten. Röd entrédörr, ett sådant där sött litet hus till brevlåda utanför, vår lilla dotter Emma som knatar runt och leker på tomten med våra två små pudlar... Varför kan hon inte förstå att vi vill åt precis samma håll, bara att jag behövt hjälp att ge mig hän åt det positiva och släppa all skit som egentligen inte behöver tynga ner mig och därmed oss! Hur f*n förklarar man för någon som ledsnat på att försöka, och som därför inte tar till sig någonting längre, att vi KAN gå samma väg mot framtiden tillsammans, att vi vill precis till samma plats? Jag är så rädd.... Så otroligt rädd att förlora henne och därmed alla drömmar om vår framtid och vårt liv tillsammans!

Min fru är kvinnan i mitt liv och jag trodde aldrig man kunde hitta någon man känner så här för. Jag älskar henne mer och mer för varje dag och inget har någonsin känts mer rätt, "våra" problem till trots...

Hjälp! ='(

• Svar på tråden Hjälp... Jag klarar inte det här längre...
  • Johanfredriksson

Snartbröllop: tack =')

Lilltrolle: Då är vi två... Jag försöker vara stark, försöker hålla ut, försöker putsa min fasad och skina så att min fru inte ska behöva komma hem till ett svart moln, men det går bara inte... Jag har ingen energi kvar... Jag är hemma från jobbet idag och chefen hatar mig för det, för vi har så jävla mycket att göra att det är mycket som skiter sig om jag inte är där - Stress jag inte behöver!
    Jag har stampat med foten i marken ang. Bernt många gånger nu, men det hjälper inte. Han är hennes fristad och jag önskar det stannade där, men det gör det inte...
    Jag längtar så efter lite ljus i slutet på tunneln...

didis: Tack för din ihärdighet med att följa min tråd =') Jag önskar jag kunde säga att jag hade någon att prata med på riktigt...
    Jag vill inte lämna henne, jag vill fixa oss, men jag vet... Jag kanske måste, men jag orkar helt enkelt inte. Jag har ingen energi kvar...
    Vi har gemensamma lån från bröllop, från bilköp och en gemensam bostadsrätt som vi bara kan sälja med förlust och vi bor i en stad där det är stört omöjligt att få bostad (Göteborg), så det gåååår verkligen inte... Ingenting går... Allt är bara åt helvete och kräver en massa energi som inte finns... =(

Ragnelutta: Jag vet... Jag vet hur underbart livet kan vara, men jag kan inte nå dit nu och jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till längre...
    Håll ut... Ja det är det enda jag kan göra... Hålla ut, men det är knappt jag orkar med det heller längre... Speciellt inte efter den här helgen... Jag hänger verkligen på en tråd hela jag just nu...

Diz: Tack, men jag känner mig verkligen inte särskilt beundransvärd. Beslutsamhet? Jag vet inte... ='(
    Jag hoppas också vi kan komma så långt som till rådgivningen, men jag tror inte vi kommer göra det, för min fru kan inte ta sig tid från jobbet för att gå och att jag går själv i terapi löser inte våra problem! Jag anser att, med tanke på hur min fru behandlat mig med hela Bernt-grejen, så är det hon som skulle behöva terapi för att vi ska kunna fungera. Jag behöver också terapi efter vad jag fått gå igenom, men för att få förhållandet att fungera behöver jag bara få en ärlig chans. En riktig jäkla chans. Ingen halvdan chans medans "vi ska behålla kontakten som bara vänner" och CP'iga SMS haglar in hela tiden...

Det gör mig ont att höra hur illa behandlad du har blivit och det gör mig ont att höra hur sjuka individer det finns där ute! jag är glad att det låter som om du lärt dig något och tagit dig igenom det!
    Jag försöker tänka på mig själv, men det är svårt att försöka tänka sig att man behöver någonting annat än det som känns rätt och det man vill ha.
    Tack för styrkekramarna...

F1bride: Jag känner mig som en jättebra och värdelös man på en och samma gång. Hela livet är till 100% schizofrent just nu och det finns verkligen stunder jag känner att jag hellre skulle bara vilja förvinna - Som nu!
    Om hon sov hos Bernt?... Nej, men alltid är det något. Läs nedan... ='(
    Det jag gjorde mot henne var ingenting i jämförelse... Det tycker inte jag heller, men så länge hon tycker det, så känns det verkligen som om det kvittar vad jag tycker och tänker och känner. Det kvittar verkligen!
    Jag är värd så mycket mer... Det säger min fru med... Hon säger också att jag är den mest underbara, mest ödmjuka och mest fantastiska människa som hon någonsin träffat, så där spricker allt... Jag kan inte vara det ena och det andra!!! Jag kan inte vara värd någon annan för att jag är så jääävla bra samtidigt som jag blir så respektlöst hanterad att allt går åt helvete. Då kan jag inte vara bra... Jag fattar inte...

Jag är den enda människan som spenderat så mycket tid med min fru som jag gjort och jag är faktiskt den enda som verkligen vet vem hon är innerst inne. Det är vad jag lärt mig under de år vi spenderat tillsammans...
    Det är den personen som lyser igenom i tårarna, men som för övrigt verkar vilja hålla sig dold.

Jag vet varken ut eller in...

Så... Helgen då... Jag orkar inte ens skriva om det för fan...

Hatar det här livet...

Måste få prata med någon innan jag fan tar livet av mig...

I fredags hade vi en trevlig hemmakväll tillsammans med en vän till Johanna och dennes pojkvän. Det var jättetrevligt och med lite rödvin, så pratade vi på allihopa och fasaden var fin och ren ända tills vi skulle gå och sova ungefär. Strax dessförinnan började SMS'andet och när jag hade varit ute med hundarna, så satt min fru så klart i telefon när jag kom in igen.
    Jag gick direkt till sängs, men i en lyhörd lägenhet hörde jag henne beskriva hur hennes trosor såg ut och berätta att hon saknar honom också.
    När hon kom in och lade sig sedan frågade hon om vi skulle ha sex.... VA!?!?!?!?!!?!??! Det här är vad jag kämpar för att vi ska komma närmare hela tiden samtidigt som hon bara forsätter kontakten med Bernt. Tror ni jag ville ha sex efter att ha lyssnat på dem i telefon? JAAAAAAAAA!!!!! Men tror ni jag sade ja? Naturligtvis inte... Det känns bara så jävla fel... En del av mig önskar vi hade haft det, för jag vet inte... Det typen av intimitet kanske skulle få någon liten jävla klocka att ringa inom henne och kanske kunde få henne att fatta någonting!
    Nu blev det inte så utan jag berättade i stället att jag hade hört och hon förklarade åter igen att de bara är vänner och att det inte betyder någonting det de säger.
    Vi somnade utan sex och morgonen därpå pratade vi åter igen igenom oss, våra problem, hur vi mår och känner utan att komma någonstans överhuvudtaget. Vi gick upp och eftersom jag visste att hon skulle iväg, så stack jag iväg själv så fort jag kunde. jag vill verkligen inte sitta och vänta på att hon ska iväg till Bernt och att hon inte kan fatta och göra något är för mig helt obegripligt!
    Jag spenderade dagen tillsammans med de enda vänner jag har här i stan - Min frus kusin och hennes pojkvän. Jag skickade ett SMS att jag saknade henne, men förväntade mig inget tillbaks och fick heller inget. Det är skitdålig täckning hemma hos Bernt tyvärr...
    Min fru ringde på kvällen och tackade för SMS'et och för att prata lite grann... De hade varit och handlat och skulle nu hem och äta... På slutet av samtalet sade hon att hon älskar mig och betonade det starkt. Detta för att jag tjatat på henne att om hon ska umgås med Bernt, så skulle det i alla fall kännas lite bättre om hon kunde förmå sig att säga det när han hör det, men det här var första gången.... Det kunde ha varit en bra grej, men senare på natten, så kom det...

Efter att ha ringt mig runt tolv och berättat att de nu skulle se på en film (Något hon aldrig orkar med mig efter kl elva), så kom det...
    "Skulle du tycka det var helt sjukt om jag stannade här över natten"
    Jag svarade att jag skulle tycka att det var HELT SJUKT och frågade henne hur fan hon kan vara så respektlös att ens fråga när hon vet hur jag mår av att han ens finns i hennes liv. Hon tyckte det var respektfullt att fråga, men jag vet inte....
    Vi bytte några ord och sedan åkte jag vagnen hem för att gå och lägga mig. Strax efter två på natten kommer hon hem, pratar med hundarna som om ingenting har hänt och går och lägger sig bredvid mig som om allt är som det ska och allt är bra och jag vill bara dö...

Söndag morgon började snarlikt med samtal om känslor som inte leder till någonting annat än att hon blir sur och irriterad.
    Jag fick ett samtal från samma vänner som jag spenderat lördagen med och de behövde hjälp med bogsering av bilen, så jag stack iväg och hjälpte dem. Vi bestämde att vi skulle träffas allihopa lite senare och titta på The Rock vilket ju kunde vara trevligt (putsar fasaden)...
    Under senare delen av filmen hade vi lyckats hamna mysigt i varandras famn i soffan och min fru satt framför mig som hon brukade förr.
    Bernt ringer och hon nekar samtalet och eftersom jag sitter bakom henne ser jag vad hon skriver. "Ser på film. Vi hörs sedan. Puss puss"... Jobbigt nog det, men det som händer sedan är varför jag nu mår som jag mår...
    En sekund senare får hon ett SMS tillbaks där det står "Jag ville bara tala om att jag älskar dig. Kyssar"
    Jag viskar tyst med hjärtat i halsgropen "Kul", reser mig upp, klär på mig ytterkläderna och drar ut och går.
    Naturligtvis skickar hon ett SMS direkt när hon fattat att jag gått. Där skriver hon "Snälla kom tillbaka. Det är ingenting. Jag ljuger inte. Snälla. Förlåt. Snälla. Förlåt. Kom så ser vi en till film. Jag ber så mycket om ursäkt" - Kan någon vänlig själ snälla hjälpa mig att tolka det här... För jag orkar inte mer... Jag orkar verkligen inte mer!!!
    Hon skickade ett par likadana SMS där hon bad om ursäkt och där hon lovar att de bara är vänner och där hon frågade varför jag tittar då om det får mig att må så dåligt. Hon skrev även att hon älskar mig och att det inte är någonting och att hon ville att vi skulle låtsas medan vi hade främmande. Hon kallade mig dramatisk och att jag överdriver och att det inte behöver vara så "Jag ska göra något åt detta. Jag ska det. Om du kan skärpa dig"... Hjälp mig någon... Jag klarar mig inte igenom det här helt själv...

Jag ringde upp henne och var asförbannad, sårad och ledsen och talade om vad jag känner och tycker och hon bad bara om ursäkt, sade att det inte betyder något, att de bara är vänner och att hon vet att det är fel och hon måste göra något, men att hon inte kan, för han är hennes fristad. Jag är så ledsen och sårad just nu att jag fryser och skakar. jag har kräkts hela natten och i morse fick jag höra av min fru att hon tycker jag överdriver som om jag väljer att må så här som om jag gör det här med flit. Hon t.o.m påstod att jag stoppade fingrarna i halsen för att få sympati som om jag behöver fejka ett dåligt mående. Fy fan för henne!
    Efter det gjorde jag något som jag aldrig gjort förr i hela mitt liv och som jag inte är stolt över... När hon stod i duschen kollade jag i hennes mobil efter SMS. Där stod ett SMS som hon skickat när hon gick och lade sig "God natt. Puss puss" och ett från Bernt som svarade att "Jag älskar dig. Vi ses imorgon" (Idag). Han tar ju körkort så...

Jag är helt död inombords och tårarna vill inte sluta rinna... Jag vet inte vad jag ska tro eller vad jag ska tycka. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, vem jag ska prata med eller vad jag ska göra... Jag vill verkligen bara dö just nu... Hur ska jag någonsin kunna lita på henne igen efter detta eller någon annan heller för den delen?
    Hon kanske inte ljuger. Enl. henne kanske de bara är vänner (sjukt), men enligt honom är det uppenbarligen inte så...
    Jag tog hans telefonnummer, för i stundens hetta tänkte jag att jag ska fanimej ringa och prata med honom själv eftersom hon är helt inkapabel att göra det, men har inte gjort det. Det skulle inte hjälpa något. Johanna måste ju vilja för att det här ska gå att rädda...

Jag har suttit här och febrilt ringt för att försöka få tid hos rådgivning för oss, för Johanna vill det också, men det finns verkligen inte några tider som Min fru kan på. Hon jobbar ju hela tiden, så det går inte...

Nu kommer hon hem på lunch snart, så jag ska ut med hundarna och sluta här, men som ni kanske förstår, så är det inte särskilt bra just nu... Inte bra alls!!!

Jag vill bara försvinna!!!

• Hammerman

Vet du... oavsett vilka ekonomiska hinder som föreligger, bostadsbrist och vad fan det nu kan vara, så lägg ner det här förhållandet. För du behöver ta dig ut. Nu med detsamma.

Om du så måste flytta till Jukkasjärvi för att hitta ett jobb, gör det. Tveka inte. Det här är allvar.

• chamor

Skit i Göteborg finns fullt med bostäder överallt på småorter. BÖrja plugga eller gör nåt. Men nu tycker jag det får vara nog. Packa dina väskor så att hon ser dem och åk därifrån! Visa att det får vara nog nu så kanske hon fattar! Kan du inte ta semester några dagar och åka bort och tänka igenom situationen lite? Hur som helst så är ett stressigt jobb inte bra för dig. FLYTTA!

• Lilltrolle

Du, för rådgivning av sitt äktenskap tar man ledigt, finns inte en vettig arbetsgivare i världen som skulle neka till något sådant eller så säger man att man skall till läkaren eller liknande - man ser helt enkelt till att fixa det. Fråga henne vad hon vill att det skall stå på hennes gravsten? "Jag är glad att jag prioriterade jobbet framför mitt äktenskap - av det blev jag lycklig"?

Jag skulle vilja ta tag i din fru och ruska om henne ordentligt "puss, puss"??? och "jag älskar dig" från honom!!! Förstår att du håller på att bli alldeles från vettet!!! Och att hon sedan försöker skylla på dig gör mig alldeles matt - hon skall avsluta sin så kallade "vänskap" med Mr Bernt - omedelbart. Så fruktansvärt respektlöst!

• Hammerman

Lilltrolle skrev 2008-10-20 13:50:14 följande:[citat]
    Du, för rådgivning av sitt äktenskap tar man ledigt, finns inte en vettig arbetsgivare i världen som skulle neka till något sådant eller så säger man att man skall till läkaren eller liknande - man ser helt enkelt till att fixa det. Fråga henne vad hon vill att det skall stå på hennes gravsten? "Jag är glad att jag prioriterade jobbet framför mitt äktenskap - av det blev jag lycklig"?Jag skulle vilja ta tag i din fru och ruska om henne ordentligt "puss, puss"??? och "jag älskar dig" från honom!!! Förstår att du håller på att bli alldeles från vettet!!! Och att hon sedan försöker skylla på dig gör mig alldeles matt - hon skall avsluta sin så kallade "vänskap" med Mr Bernt - omedelbart. Så fruktansvärt respektlöst!
    [/citat]

Jag tror egentligen inte att något hjälper vid det här laget. Skälet till att kvinnomonstret ifråga inte kan ta ledigt från jobbet beror på att hon vill ha det så här och inte bryr sig om vad Johan vill överhuvudtaget.
    Det Johan ska göra är att rädda sitt eget skinn. Det lönar sig inte att banka skallen blodig. Kvinnan är helt från vettet och det finns inte mycket man kan göra med sådana galningar.

Johan: sök ett nytt jobb, gärna en bit från Götet. Flytta dit jobbet finns. Skaffa en übercool lägenhet där du kan sitta vid din fräsiga dator, spela alla fräna spel du vill spela (om du tycker om sånt ), dricka Piñacolada och bara mysa. Sen ska du spara ihop pengar till en maffig utlandsresa till sydligare breddgrader där DU är kungen bland alla lättklädda gracila fullblod och har det supertrevligt, utan minsta tanke på det helvete du för tillfället befinner dig i.

Jag vet att du grejar det, grabben! Det går att ta sig ur destruktiva förhållanden!

• JPerlestam

Du får ursäkta mig, jag har inte läst alla inlägg och känner inte din fru men om hon skulle vara deprimerad på riktigt så skulle hon inte orka vara mer sysselsatt med Bernt än med dig.

Det låter som en extremt dålig ursäkt från hennes sida och jag tror att ha hon använder det som en ursäkt för sitt betende eftersom att människor har en benägenhet att legitimera vad som helst bara man har gjort det under en depression.

Hon behandlar dig så otroligt respektlöst och elakt, du vill inte se det eftersom att du älskat henne en gång en det kan ju inte vara personen hon är idag som du älskar?

Du MÅSTE lämna henne, hon kommer aldrig sluta med sitt beteende så länge du tillåter det och det gör du så länge du stannar kvar.
    Du verkar vara så väldigt snäll och du förtjanar någon som är likadan mot dig inte en otrogen, lögnerska som din fru.
    Förlåt om jag är hård, men du måste se till att komma loss o få hjälp, livet är till för att spenderas i gläjde och du förtjänar det lika mycket som någon annan!!!!

Snälla, lämna henne! Allt annat kommer ordna sig bara du får tid att tänka i fred och ordna upp saker utan detta som tynger dig och står i vägen för allt annat!!!

• Hammerman

JPerlestam skrev 2008-10-20 14:02:22 följande:

Du MÅSTE lämna henne, hon kommer aldrig sluta med sitt beteende så länge du tillåter det och det gör du så länge du stannar kvar.
    Inget illa ment, men just den här formuleringen tycker jag faktiskt inte om. Det ligger ett skuldbeläggande i den som jag ogillar skarpt, och jag tycker absolut inte att det är Johan som gjort fel i det här läget, inte alls. Hans svin till fru är en vuxen människa och borde kunna spela med öppna kort, inte manipulera sönder hjärnan sin karl. Alltså är det HENNES ansvar att det blivit som det har blivit. Johan hade inte kunnat göra något för att förändra henne som person.

Däremot ligger det såklart på Johan att ta sig ut, och det är jag övertygad om att han kommer att klara.
  • JPerlestam

Jag kanske var otydlig där eftersom jag inte menar att skuldbelägga Johan, det jag egentligen menar var att HANS FRU tycker att han godkänner hennes beteende genom att han fortfarande finns hos henne. Vet själv hur svårt det kan vara att ta sig ur ett dåligt förhållande hur gärna man än vill när inte självförtroendet och hoppet finns med....

• Sebastiána

Håller med...men egentligen skulle han bo kvar och slänga ut frun. Hittar hon ingen annanstans att bo får hon väl flytta in till Bernt.

Hammerman1 skrev 2008-10-20 13:19:09 följande:
    Vet du... oavsett vilka ekonomiska hinder som föreligger, bostadsbrist och vad fan det nu kan vara, så lägg ner det här förhållandet. För du behöver ta dig ut. Nu med detsamma.Om du så måste flytta till Jukkasjärvi för att hitta ett jobb, gör det. Tveka inte. Det här är allvar.
  • Hammerman

Sebastiána skrev 2008-10-20 14:24:29 följande:

Håller med...men egentligen skulle han bo kvar och slänga ut frun. Hittar hon ingen annanstans att bo får hon väl flytta in till Bernt.
    Det är såklart också en möjlighet, men med tanke på var Bernt bor och vad den gemensamma lägenheten associeras till skulle jag nog ändå råda att flytta någon annanstans... en ny, fräsch start så att säga.

Vet inte vad man brukar ge för råd i sådana här situationer, men det är vad jag skulle göra i det här läget. Eller råda folk till i alla fall.
Svar på tråden Hjälp... Jag klarar inte det här längre...