• MissieA

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3

Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
  • Megi

Hur gick det mer erat bakande tjejer :D heheh

• Melis

Då antar jag att du inte läst tidigare inlägg hehe...jag har gjort humasice och hallongrottor och ikväll blir det kärleksmums...

• MissieA
    Megi skrev 2008-09-29 17:13:44 följande:
    Hur gick det mer erat bakande tjejer :D heheh
    Jag pluggar nu och ska ringa mamma ikväll, hon gör dem godaste hurmasice.. Av majsmjöl.. Jag vet att det låter konstigt men dem är jättegoda ..

Vad gör ni?
  • Juliazzb25

Hej mina balkanbrudar...

Jäklar vad duktiga ni är...hrumasice och alla goda kakor...
    själv slutar jag om några min och ses ska jag hem och äta blåbärspaj som min kära svärmor har gjort...

Längtar...

Min make har gjort hemlagad pizza till mig.

Måste passa på när han är i uppsala med jobbet för då slutar han tidigt ich kan hinna göra ngt gott tills jag kommer hem.
    Han jobbar i stockholm för det mesta och då hinner inte maten bli färdig tills jag kommer hem.

Baklava: Jag är i vecka 19 går i vecka 20 om 2 dagar så hälften hehe:)fast de räknar så konstigt kan jag säga...

baby är beräknat att komma mitten på feb enligt ultraljud så vi får se...

Alla hjärtans dag baby hehe:)

• Melis

hehhe...vilka present Julia.. en present som båda har bidragit till heheh...

• Baklava

MissieA: Ja du, världen är verkligen liten :)Jag har provat typ 100 klänningar. Det går rätt fort för mig och se vad jag inte vill ha, men lite svårare är det med vad jag vill ha. Det lutar åt att det blir en Romantica modell "Georgia" men jag är inte 100% ännu. Tror ju hela tiden att jag ska hitta något bättre. :)) Vi kommer nog skicka ut inbj.korten någon gång i slutet på februari. Jag har beställt inbj. kort från Bosnien, blev typ 100 ggr billigare. Jag hade tänkt göra dem själv tills jag insåg att jag inte har någon "pyssel-gen". Varifrån beställer du dina? Lr gör du själv?

Julia: Hälften kvar alltså...oj oj oj Verkligen ett kärleksbarn :)) (Den va dålig, jag vet * hehe*)

Förresten, vad alla e ambitiösa med bakande. Jag får skylla på att jag inte är gift än så jag slipper. Får ta igen det när jag blir prava zenica. :))

Må gott allihopa!!

• MissieA

Hahahaha Baklava jag är inte heller zena än ska göra middag för tjejerna kommer till mig imon på middag och sen ska vi plugga tillsammans. Så hos mig blir det mer svensk mat

Vad kul att du har provat klänningar och vet vad du vill ha Jag tycker att det är svårt med klänningar för den är ju sååå viktig.Vi ska med skicka ut inbjudningskorten i februari har vi tänkt. Våra inbjudningskort är köpa i bosnien och dem är såååå fina dom är däremot inte tryckta men vi ska trycka dem snart hos några bekanta som äger ett tryckeri.

Hur ser era inbjudningskort ut och hur mycket fick ni betala för dem? Neee jag är inte heller pysselpersonen speciellt inte när man har så många gäster haha. Hur många gäster ska ni ha? Hur länge har ni varit förlovade?

• Baklava

Lyxigt att ha bekanta som har tryckeri :) Jag har ingen aning om vad de kostade eftersom mina föräldrar betalar :) hehe Vi har bjudit lite mer än 100 gäster men jag tror (och hoppas) att alla inte kommer hehehehe :) Vi har varit förlovade sedan 23 juli. Känns som 100 år!! :))) Ni då??

• 20080719

Jag har också blivit smittad av matlagningen och bakandet. Pizza blev det idag :)

• MissieA

Hehehe vi har varit förlovade sen december och det känns som igår hehehe. Jag hoppas faktiskt också på att alla inte kommer, lite elakt kanske men det är verkligen många hehe.

Hur ska ni göra med maten?

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3