några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna
Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna
ohh va mysigt :)Det är såå fint med Bajram, men tyvärr så är det många som inte firar det längre. Det är så fint när männer klär upp sig.
Jeli kod va så att man ska ha ngt nytt på sig när det e Bajram? Typ carape le ngt...
Ja har någon recpet på hurmasice.. Min mamma lagar ju från huvudet ni vet riktig zena hahaha... mm tacopaj e ju gott. Imas li neki dobar recept på tacopaj?
Jag är inte heller för baklava så jag tänkte göra något annat, ska testa hurmasice..
Ja, man ska ha sina finaste kläder..helst en sak som är ny...så jag får ut och leta senare.
Har ni recept på hurmasice så kom med det nu...
Jag brukar laga utan recept annars, men här är ett bra :)
Taccopaj
Pajdeg:
*3dl mjöl
*150 g smör
*2-3 msk vatten
Låt vila en timme och grädda sedan i 225 grader, 10 minuter.
Fyllning: 1
*500 g nötfärs
*1 gul hackad lök
*1 påse taccokrydda
*1 dl vatten
Fyllning: 2
*4 hackade tomater
*1 gul lök
*2 dl cremé fraiche
*2 dl riven ost
Ja jobbade i helgen så passade på att köpamej en tunika :) Men måste gå o köpa ngt till alla i familjen med. Det blir inte lätt.. hihi
Jag måste med köpa nya kläder, o massor med presenter.. Såå svårt att köpa till alla. Svårast är till min kille och hans föräldrar tycker jag hahaha.. Några tips?
Jag har köpt fina gardiner till min svärmor, panel..för de hon har tycker jag e fula...hehhe
Köper man presenter till sin familj p bajram också?
Kosulja till din svärfar o ngn najica till svärmor. el ngt