Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3

Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
  • MissieA

Hej brudar!

Julia: Ett stort grattis till 1 år och tillökningen Är jätteglad för din skull. Hur känns det?

Megi: Jag är från jajce så vi är nästan grannar där nere hehe. Berätta gärna lite mer om dig själv. När ska ni gifta er? Är din m2b också från bih, var bor ni i sverige osv.

Kram på er.

• MissieA

Så är det Julia med graviditeter men hoppas du mår bättre snart. Ehh klänningen är inte lika viktig längre hehe nu när di äntligen får en bebis Alla kommer vara så glada för er skull. När åker ni ner?

För oss går det ganska bra, är nere nu och handlar lite saker Gästlistan är färgid och vi är uppe i ca 180 gäster såå mycket jobb kommer det bli hehe.

• MissieA

Hehe jag bor i jönköping a i moj je momak i Bijeljine

Vi gifter oss med nästa år, men vi ska gifta oss här. Hur länge har ni varit tillsammans och hur gamla är ni??

• MissieA

Vad kul att ni har hittat vår tråd Vilka traditioner har ni tänkt ha med?

• MissieA

Vad kul att det snart är förlovnings dags Vi va ute och åt på en restaurang när min m2b friade så jag blev överraskad kan man lungt säga hihi Sen åkte vi hem till bådas föräldrar och berättade det och någon vecka senare hade vi en förlovningsfest då andra nära och kära fick reda på det.

Moja drugarica je imala svadbu dole prije godinu dana i stvarno se pokajal pa zato je mene malo strah dole imati svadbu, a i nasa rodbina je ovdje. Nasa ce svadba biti u maju kojeg ste vi mjeseca planirali?

Jag är 21 o min m2b 23 (snart 23).. Vi kanske ses i Bijeljina någon gång i framtiden utan att veta om det hehehe.. Kul att vi är många balkanbrudar nu..

• MissieA

Men det kommer säkert bli jätteroligt med förlovningen Vi har varit tillsammans i 3,5 år och förlovade i ett halvår nu, så vi har inte planerat så värst mkt. Vi har skrivit gästlistan och köpt inbjudningskorten men itne tryckt dem än för det tar lite tid eftersom vi inte har bokat lokal m.m. Men det har vi tänkt göra nu i augusti. Vi vet det mesta men måste få det gjort hehe..

Hur långt har ni kommit med planeringen? Kommer ni ha stort bröllop och några bosniska traditioner?

• MissieA

Koje vi imate tradicije? Vi ska också ha ett stort bröllop på ca 180 gäster vi ska ha en del av vår tradition, men egentligen itne så jättemycket när jag tänker efter. Vi ska ha kitice o så ska ju jag slänga buketten. Vad har vi mer för traditioner? Hehe

När blir förlovningen?

• MissieA

Ja någon kommer säkert sno min sko med Sen kom jag ju på att dem kommer slänga godis o pengar (kum i kuma). Vad roligt vart ska ni åka då?

Vi är fortfarande lite hemliga men du kan ju inboxa mig din mail så kan vi prata mer över mailen

• MissieA

vi måste boka lokal m.m innan vi kan bestämma datum. Ni då?

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3