• MissieA

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3

Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
  • MissieA

Julia, kan tänka mig att du har en jättejobbig period nu. Tänk på bäbisen och ta det lugnt. Stressa inte upp dig för jobbet, och strunta i den där kvinnan som ringe o sa svartskalle och sutrunta i barnmorskan med. Bara koppla av även om det kanske är svårt. Tänk bara på dig själv och bäbisen

Vad sa läkaren om din puls?

Stooraaaa kramar och sköt om dig.

• Baklava

Julia: Vet att det är svårt men koppla bort alla konstiga människor som uppenbarligen inte har något förstånd alls. Hur som helst borde du nog göra som MisseA sa och försöka koppla av och tänka på dig själv och din lilla bebis. Ditt hjärta påverkas ju säkert av all stress så när du kommer hem idag tappa upp ett vaaaaaaaaaaaaaarmt bad, tänd en massa ljus, slå på härlig musik och ladda upp med MASSVIS av choklad!!! Du kommer se att det kommer hjälpa dig med både rygg och stress :)

MissieA: Jepp, vi ska på någon bajramfest här i vår by :) hehehe

• Juliazzb25

Åhhhh kära MissieA

Det så svårt att koppla av när man har massor med saker som inte är bra just nu...

Det värsta är det här med ryggen och hjärta just nu.

Jag måste stå ut med smärta i ryggen då jag inte får äta nån medicin eftersom det kan skada barnet...
    Vad det gäller hjärta så har jag 3 öppningar och de funkar inte riktigt så bra...Det svårt att förklara...
    men jag kan få hjärtstillestånd av att sitta stilla...

läkarna har bestämt att jag ska göra kejsarnitt då de inte vill riskera ngt men det känns som evigheter till feb månad...

Vill bara att min lilla ängel i mage ska må bra.

Ska försöka att slappna av mera så får vi se...
    Min underbara make ringde mig nyss och sa att har bokat tid på ett spa ställe här i stan så vi ska dit imorgon och bada lite i bubbelpool och njuta och försöka slappna av.
    Han är så romantisk av sig...

Håller tummarna att det funkar...

• Baklava

Julia: Hoppas att en tripp dit hjälper + att du slipper göra det mysigt hemma själv! Gulligt av din make att ordna detta åt dig!

För övrigt ska jag laga massor av mat idag. Får hem en massa vänner på middag :)) Jag har bestämt att det ska bli färsfyllda paprikor, dragonkyckling med klyftpotatis, tacopaj, och 2 olika sallader *mums* Till dessert ska jag göra varma mintpäron och brownies till kaffet.

Dessutom har jag på förmiddagen surfat runt efter pysseltips och bestämt mig för att försöka mig på att göra ett inkast för de kuvert vi kommer att få. Den är i form av en bröllopstårta och ser hur häftigt och annorlunda ut som hellst (har lagt ut bild i mitt galleri). Känns kul för nu har jag samlat på mig en massa olika roliga och annorlunda tips till bröllopet :)))

Kommer ha mycket att stå i och inte vara inne så mkt i helgen men ni får ha en uuuuuuuuuuuunderbar helg allihop!

Må gött! ;)

• Melis

Kära Julia, du har mitt fulla stöd och du ska bara tänka på dig poch din familjs bäst och skita i allt och alla....

Visst är vi svartskallar och stolta över det.....

Känner du att det blir för jobbigt så är det att skriva så löser vi det....

Tänker på dig ofta faktiskt... såg lite fina bebissaker idag så log jag...

stora bamsekramar från Amela

• Juliazzb25

God morgon alla mina underbara tjejer...

Först vill jag tacka er alla för det stödet jag fick igår och tidigare och att ni ställer alltid upp.

Vi känner inte varandra så bra men ni är ändå som mina bästa vänner som jag kan berätta allt för. ( tusen tusen tack)
    ni betyder mycket för mig.

Nu ska jag berätta att jag har sovit lite bättre inatt.
    Min man hjälpte mig väldigt mycket när det var som jobbigt och när jag hade som mest ont.

Idag ska vi på spa och det ser jag verkligen framemot...

Nu ska jag försöka vila lite till men ni får ha en underbar dag.

Stor kram till er alla från mig och lilla livliga baby...

• Megi

Hej tjejer :D Har inte varit inne på ett tag nu. Det har varit fullt upp med Bajram :)

Julia: Jag vet att det är svårt att koppla av när det är så mkt som oroar en men försök iaf :D Jag hoppas att allt ordnar sig och att du får en underbar helg :)

VAd händer hos er andra i helgen? Själv ska ja på fest ikväll, Bajram fest. Jag lääängtar sååå. Jag älskar Bosnisk musik så det ska bli skojj. Kan kanske lägga ut lite bilder från festen imån :)

Trevlig helg på er och jag hoppas att ni får en underbar och trevlig dag :D

• 20080719

Julia, jag håller med dom andra här. Kör ditt race. Hoppas det snart går över och att bebisen blir pigg och kry :)

IDag ska jag jobba, inget annat rolgit§

• MissieA

Julia: vilken underbar man du har hoppas att ni hade det underbart och att ni båda kunde koppla av. Du kan alltid prata med oss, vi finns där för dig när det är tufft. Berätta för oss hur du mår nu efter spa-dagen?

Tjejer idag hade jag min första tenta, jag tror att det gick ganska bra Jag var så nervös och är så glad att den är över jag har varit med min baby mkt nu efter tentan, saknade honom. Sen va jag hos hans föräldrar lite med.

Baklava: kul att du har kommit på en del ideér. Har ni planerat något mer?

Nu är jag så trött och ska ta tag i planerningen om några dagar när jag är utvilad hehe. Hur mår alla?? Kramar!

• Juliazzb25

Hej tjejer!

Sorry att jag inte skrev igår men har verkligen haft fullt upp.
    Det blev både bra och dålig dag igår...

Det började med att jag vaknade efter att jag har sovit lite bättre än natten innan.

Min make gick upp och gjorde en väldig god frukost åt mig och efter det så körde han hunden till mina svärföräldrar så att vi inte behöve tänka på honom under vår dag.

När han hade kommit hem så packade vi saker och åkte till spa..
    Det var jätte jätte mysigt, där vi fick lite olika behandlingar och sen badade vi i bubbelpool...

Fram till dess var allt bra men sen började jag få ont i mage
    och ville bara kräkas...
    När vi kom hem så började jag blöda..Det var inte mycket men vi var ändå tvungna att ringa och kolla vad det var.
    Eftersom det var svårt för de att säga över telefon så fick vi åka in till sjukhuset...Kan säga att det var inte kul att sitta där i all ovishet.

Det visade sig att det var ingen fara utan att det är lite fel på mina tarmar ( ja jag vet det oxå) När man är gravid så kan man lätt få det eftersom man blir lätt förstoppad.
    Annars var det ingen fel med baby den sparkar på som vanligt men jag måste varva ner speciellt på tanke på mitt hjärta...
    Pulsen var inte alls bra igår när vi var på sjukhuset, men nu har det blivit bättre men som sagt jag måste varva ner och minsta lilla oro kan göra både mig och baby dåligt.

När vi kom hem så låg vi bara i sängen och kollade på tv...

Min man offrade sig för att kolla stjärnor på is hehe:) bara för att vara med mig och se att jag är lugn...

Nu mår jag bättre och ska försöka att inte stressa.

Tack tjejer för att ni lyssnar...Det betyder mycket för mig..

Kram till er alla från en lugn blivande mamma Julia

Melis: Jag är helt övertygad om att din tenta gick bra...
    Tycker att du är jätte duktig.
    Stor kramizzzzz till dig

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3