Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Lappis, vårt rum var extremt lyhört och dom flesta andra i sällskapet (vi var 22 st ) upplevde också sina rum så. Och det är definitivt inget 4-stjärnigt hotell. Men det är rustikt och mysigt och jättejättetrevligt! Maten beror väl på vem som är kock för säsongen men när vi var där så var det alldeles otroligt, fantastiskt gott! Den enda middagen jag var missnöjd med var den åttarätters ankmiddagen eftersom jag inte gillar anka, men det är ju inget problem för dig.
Telis - jag vet att det inte är 4-stjärnigt och för mig är det helt ok då jag är van att bo lite si och så när jag varit nere i alperna. Standard är lägenhet med heltäckningsmatta i badrummet! Det är mest maken som börjar bli lite kräsen.
noterar - öronproppar på packningslistan
Ett par öronproppar råder ju bot på lite lyhördhet och om det enligt hemsidan finns rum som är mindre lyhörda så är det bara att välja ett sånt. Hotellet är så mysigt i övrigt så det är bra att ni inte blir avskräckta!
Maken frågade mig varför vi väntar med att boka till Serre Chevalier. Vad bra att han inte har en aning för jag trodde vi väntade på att han skulle säga - GO! Sa det till honom, du vill ju inte åka på en skidsemester med enbart mig igen så vi väntar på att
1.) antingen du bestämmer dig för att åka
2.)några vänner sig, vi hänger med
Tror inte vi kan lite på vännerna som kanske dyker upp eller så inte. Ok, säger han och undrar om han har något alternativ. Stackarn! Låter som jag bara styr och ställer. Kunde därför inte låta bli att kolla på en vecka till Thailand. Har tyckt att en vecka är ett skämt om man åker så långt men vi var bara 10 dagar i Guadeloupe och 10 dagar i Kina så varför inte ligga vid en pool i en vecka?
Så Thailand en vecka för ca 30 000 eller alperna för ca 20 000?
Piggelin - har inboxat min hememail. Vad gullig du är som googlade på julmarknaden åt mig. Jag kollade in länken och det var riktigt kul att läsa lite på tyska igen - det var mitt favoritämne på både högstadiet och gymnasiet. (Undrar varför jag blev ingenjör?
) Faktum är att jag fortfarande har kontakt med min tyskalärare från gymnasiet - vi har brevväxlat och ringt till varandra lite då och då under de 12 år som har gått sen jag tog studenten.
Risken är stor att vi kommer till Berlin för tidigt för att hinna med julmarknaden - planen är att maken ska börja jobba den 24 november, och det är den dagen marknaden börjar. Jaja, det lär ju finnas en massa annat att se och göra också.
Lappis - jag är ingen fan av skidåkning (längre), så jag hade hellre valt sol och värme.
Alltså, jag tycker ju att man kan ligga vid en pool på sommaren. På vintern åker man skidor.
Nämen Telis - på vintern åker man ju med fördel till ngn kul storstad, tex NYC! ...eller varför inte till SA, för då är det ju sommar där
Ha det jättebra i Dallas, om du hinner in & ser detta!
Ab Fab, maten på Casa Nostra var kanon igår, liksom kaffet! Får gå dit fler ggr för att testa fler rätter på deras meny Mannen har inte varit där ännu, så jag får dra med honom!
...och mkt babbel blev det, det är verkligen suveränt med tjejmiddagar!
På vintern kan man med fördel åka både till en sandstrand och till alperna. Inget säger ju att för man gör det ena så kan man inte göra det andra.
Lappis
Jag hade valt sol och bad , men nu har jag ju inte heller provat på skidor.....
Maken tjatar på mig att vi ska åka i vinter och åka skidor, men jag tycker Malte är för liten, men man kaske ska tänka om????
Ett kompispar åker vecka 6, hur ser det ut i dem svenska fjällen då????
Och var ska man åka, vad är bäst?