• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

I wote for Galapagos! Har googlat lite . Japp, hinner med både det och två trådar samtidigt ... simultan kallas jag för.

Härligt med NY... vi ska också åka dit en vacker dag!

• nennesjuttioåtta

vi ska hälsa på en vän som bor i Ecuador det är först och främst den anledningen att vi åker dit, och då blir Galapagos en bonus (men skulle gärna vara där länge men tror man måste bo på en båt och greja)

• Tinga

Åh Nenne - Galapagos! Det är verkligen ett önskeresmål för mig. Det verkar så häftigt med djur- och naturupplevelserna där, fast ganska dyrt. Förra sommaren funderade jag lite på en resa dit, men isåfall hade jag velat vandra Inkaleden i Peru också, och det var maken inte alls sugen på, så då blev det Kalifornien istället. En helt OK plan B!

• Lapinette

Min make pratar alltid om Inkaleden. Vi får se om vi en dag kommer dit. Borde träna lite tills dess.

• Lapinette

Japp nu är det gjort! Vi har bokat ett litet rum i Serre Chevalier för nyår! Det blir Frankrike, massa goda viner, förhoppningsvis massor med snö och sol och härlig skidåkning.

• Originalrosen

Tänk, Sydamerika lockar mig inte alls. Måtte vara något fel på mig.

Skidåkning för Lapinette över nyår, sandstrand för Rosen. Läser på för fullt om Bali och Singapore trots att jag har varit där förrut, alltid lär jag mig något nytt!

• Piggelin1

Lappis - höll på att kolla igenom lite blandade filer på min jobbdator innan idag - då hittade jag en fil om Hongkong, som jag skrev till några kompisar för ett gäng år sen. Trodde jag hade tappat bort den för gott, men jag hade fel Tänkte nämligen på den då i vintras när ni skulle dit, men hittade den inte... Men nu vet jag vart jag har den

Rosen - jag är nog lite som du där - Sydamerika har hittills inte lockat mig sådär supermkt heller (speciellt inte efter SA - vad kan toppa det liksom?!), men sen när jag läste om Argentina/Buenos Aires (var det Ab Fab som var där?), då blev jag lite sugen! Brorsan var i Chile & Argentina i jobbet häromåret (livsmedelsbranschen) - då blev jag lite nyfiken på Chile också.

Galapagos låter coolt - men frågan är om det är tillräckligt coolt för "mig", så att vi åker dit. Mannen vill nog jättegärna, jag är mer "nja". Eller snarare, det finns ju så himla många ställen man vill åka till & då hamnar Galapagos en bit ner påmin lista.

Kul med Serre Chevalier-resan, Lappis!

Nenne - det är ju SNART som ni dra till NYC! Vad avis jag blir på er! Vill med!!

• Ab fab

jag läser ju alla Sydafrikaberättelser med längtan i ögonen Men Argentina var ett fantastiskt ställe. jag tjatar mer än gärna om restips om någon behöver

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit