• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • anja1661

vi gifter oss 9maj och har fixat:
    lokal
    catering
    kyrka
    brudbukett och corsage
    tärna o bestman
    knåpar nu på inbjudningskorten
    valt färgtema
    valt klänning
    trubaduren e bokad
    make up ( kanske hår)e bokat
    gästlistan
    köpt lite dekorationer
    köpt halva delen av alkoholen
    tryckta servetter
    valt ring

ja det e säkert mer men kommer inte på nåt just nu.
    allt e klart i huvudet, det ska bara fixas!!
    vill ha maj nu nu nu!!!

• soosse

jag har för mig att det fanns massa vitsippor första maj förra året.. jag skulle villja ha massa vitsippor i mitten av bordet skulle vara sååå fint

• fluffinuff

Får jag vara med?? Jag ska gifta mig 9:e maj och har bara fixat lokal än så länge, men det mesta är färdigt i huvudet i alla fall...

• förstagångsbrud

Kul med många nya! Jag fick ett mail om att mina klänningar har skickats, men jag undrar hur lång tid det tar innan de kommer hem till mig... Spännande!

• Tess Dennis
    fluffinuff skrev 2008-09-11 12:35:05 följande:
    Får jag vara med?? Jag ska gifta mig 9:e maj och har bara fixat lokal än så länge, men det mesta är färdigt i huvudet i alla fall...
    Skönt med fler som "bara" planerar i huvudet än så länge :) Kände mig nästan stressad nu när alla hade fixat så mycket redan! :P
    Ska du ha stort bröllop?
  • fluffinuff

Hur stort det ska bli är ett av mina stora bekymmer faktiskt. Mina syrror och jag har brutit kontaken just pga mitt bröllop och min sambo pratar inte med sina föräldrar fast han tror det kommer lösa sig till bröllopet. Men just nu är hela släktbiten ganska komplicerad och kommer ingen släkt så blir det ju väldigt litet med bara vänner. Ingen på min sida kommer i alla fall, förutom möjligtvis en moster och två kusiner, men känns tveksamt. Sen så har jag precis flyttat hem till Sverige och träffar nya vänner hela tiden så det är jättesvårt att planera. Det kan bli 15 personer eller 45. Men knappast fler än så i alla fall.

• Plottan

Här är en Majbrud till, den 30 maj kommer vi att gifta oss borgligt i Landskrona.
    Vigselförrättaren är bokad men vi vet inte plats än. Festlokal är så gott som klart, dukning och maten är så gott som klart men troligen kommer vi att ändra många gånger på planerna.

• skruttgumma

Tx2: Vad blev det för festlokal för er?

Vi gifter oss 23 maj. Nu när jag läser om alla som inte berättar för nån innan de skickat ut inbjudningarna så ångrar jag att inte vi gjorde så, det hade varit kul..
    Jag tror jag sms:ade de flesta av mina kompisar på vägen hem från resan vi var på när m2b friade, så bra är jag på att vara tyst.

Egentligen skulle vi inte behöva inbjudningar eftersom alla vetnär, var och hurs, men får väl sluta prata om det nu så hinner de kanske glömma..
    Festlokal har ändrats ett par gånger iaf..

Har hittat drömklänningen tre gånger, så misstänker att jag kommer att hinna göra det fler gånger innan det är dags.

Annars har vi bokat vigselplats och vigselförrättare, vi har fått ja från best man, tärnor, toastmadame, presentansvarig och värd(par).
    En kompis till mig ska vara solist och en annan kompis ska göra tårtan om vi ska hyra lokal där man har med egen mat. Två kompisar till m2b ska vara bartendrar.

Budgeten är så gott som klar, men det mesta ligger bara färdigt i huvudet än så länge.
    Har tänkt skicka ut inbjudningar i februari och efter det blir det väl mer fart på planeringen och spikat saker och så.

Min m2b är mer intresserad nu när jag slutat tjata om det 25 timmar om dygnet

• Lilla Fröken Fräken

Vi gifter oss 30e maj och har bokat;
    * Kyrka o lokal
    * Gästlistan är under utarbetande, men den är mer eller mindre klar, blir ca 60-70 personer.
    * Budgeten ligger just nu på 60 000 inkl resa.
    Klänning skall köpas, från Kina, under hösten, senast början av november.
    * Frisör bokat. Skall dit i november för en första koll och genomgång av vad jag skall göra med håret fram till maj (typ klippa mig eller ej...färga? etc)
    * Färgtema pendlar lite, men det är spikat att det blir mkt vitt, med huvudfärg guld och sen blir det endera rosa eller rött.
    * tärnor valda o tillfrågade o svarat ja(=lätt, tog min o sambons lillasystrar)
    toastmaster/värd tillfrågad o svarat ja!

"allt" annat är kvar...

• Tx2

skruttgumma: Folkets hus i ytterby, blir inte så himla långt från vigselplatsen och övernattningen. Kan tipsa om en billigare lokal, "byggdegård" i norrmannebo. Lite längre bort och för liten för oss.

förstagångsbrud: vad kul att klänningarna är på väg. Du får hålla oss uppdaterad hur det går.

Svar på tråden Maj 2009