• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Nalle Puh 40

Gästlistan klar, suck... Landade på 102 pers, suck igen...

• Bröllop år  2010

102 pers??!! Ohh jag som tyckte vår blir lång som hamnar på ca 80! Fast nu har vi ju inte bestämt oss hundra!!

• Myrmor

Vi har inte ens orkat sätta oss med listan igen.. har 122 namn på den nu och förstår inte hur vi ska kunna skära bort en enda en..

• Tx2

Lutar åt att det blir lamm för oss oxå (jag kallade sambon för lammet den första tiden). En duktig kock och vän håller på och komponernar ihop några olika alternativ för vår trerättersmeny (kommer att ha tårta senare, men det kan vara gott med något sött efter maten) som vi kan välja på och som han sedan lagar så att vi får provsmaka.

LillEm skrev 2008-09-12 14:31:10 följande:
    Vi kommer oxå att ha efterrätt innan tårtan. Här är vår meny med inspiration av Öland:FörrättHemrökta lax med äppelchutney samt en räk-kräftskagen med löjrom & örtsalladVarmrättLammfilé med lammwallenbergare, marinerade sockerärtor o bönor, gräddig rosmarinsky samt potatiscreme smaksatt med bacon o gräslökDessertPannacotta på Öländska jordgubbar med karamelliserade äpplen & vaniljsirapNågon annan som oxå har spikat menyn?/ LillEm
    Nu känns det som om vi harkommit till en punkt där vi inte kan gå vidare med så mycket utan väntar på att det skall närma sig.
  • Nalle Puh 40

102 personer är många men jag har så stor släkt och min stackars sambo har bara sin familj med syskon som släkt

• skruttgumma

missbilly: min m2b har heller inte tagit upp det själv, men han vänder inte taggarna utåt med en gång jag nämner det, utan lyssnar och kan komma med kommentarer.. Det är en framgång för mig..

Fortfarande är det bara jag som längtar och längtar..
    Igår spelade jag en sång för honom som jag vill ha "Du är allt" med Sonja Aldén, och tog fram texten och allt, och jag blev helt helt sentimental.

Han sa (visserligen på skämt):"Måste vi ha såna romantiska sånger? Kan vi inte ha "nu du kärring" med Björn Rosenström."

Så.. det är nog långt till tårar av rörelse där... tyvärr..
    Jag får vara glad för den lilla framgång jag får..

• missbilly

Skruttgumma: Varför är våra karlar så oromantiska då???
    Visst... min har väl ljusa stunder men de är på took för få!

Jag har verkligen ansträngt mig nu att inte prata bröllop med han de senaste veckorna. Men nu måste jag prata med han och bestämma färger o så i alla fall, så att jag kan börja planera dukning och inbjudningar mm.

• Tx2

Just nu får han vänja sig att det kommer minst en fråga om bröllopet varje dag, men försöker hålla det till korta ämnen så att han inte behöver prata om det så länge. Ibland är det han som tar upp det!

• Bröllop år  2010

Min m2b tycker också att det blir för mkt prat om bröllop här. Ofta stänger han av när jag säger ngt, verkar "helt inne i tv:n" så han "hör" inte ens vad jag säger! Men ibland säger jag till honom, att detta måste vi prata om eller nu nåste vi bestämma detta!!
    Jobbiga karlar!!!

"Du är allt" med Sonja Aldén tänkte jag sjunga på bröllopet om jag klarar utan att börja lipa, men som överraskning! Min syster får vara back up om det behövs, hon ska vara solist för övrigt!

• missbilly

Ska försöka ta upp färgtemat ikväll och se om ja får nått svar!
    Men har en känsla att han är för trött för att prata om det då han jobbar 9-21 idag :-S
    Får se hur det går... verkar han allt för slut väntar jag nog med den diskutionen!!

Svar på tråden Maj 2009