• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • LillEm

Jag funderar lite på en Totta Näslund låt, kanske "Det vet bara jag". Kanske inte en vanlig bröllopssång men jag älskar den. Det är på något sätt riktiga känslor i den texten.

• skruttgumma

Det är ju det som är det viktigaste, att låten förmedlar rätt känslor..

• Nalle Puh 40

Vi funderar på Kents låt Utan dina andetag och så ska vi ha Cecilai W Det vackraste.

• SweetSun

Tror min sambo vill ha romantiska låtar =P hehe men han vet inte vad så jag kommer med förslag. Tror det bli Stand by me iaf, den är fin =P Vi ska ju bara ha "gamla" låtar också

Har pratat med svärmor idag om klänningen och visat upp den! Hon tyckte den var jättefin och gav mig tips om hur jag ska sy in den.. kanske ber jag henne göra det

• Bröllop år  2010

Ja, vi ska ha "Du är allt", antingen sjunger jag eller våran solist. Sen en låt till, det måste väl räcka och det blir antagligen "Med vind i håret" eller "För att du finns".

Ni som ska ha kyrkligt bröllop, vilka psalmer ska ni ha??

• Bröllop år  2010

"Som en vind i ditt hår" heter den visst

• Soon and very soon

tjosan alla, vår solist ska sjunga en låt/ dikt av Nils ferlin. kommer inte ihåg vad den heter för tillfället då jag kvappt vet vad jag själv heter idag. räcker en låt i kyrkan?

• Soon and very soon

I folkviseton! heter den ju!

• Arla79

Vi har inte alls bestämt hur vi vill ha det i kyrkan. Från början hade jag tänkt Värmlandsvisan och en sång till, men när jag fick reda på att man måste ha minst 2 psalmer så vette tusan. Vill ha det så kort som möjligt för ungarnas skull, så nu funderar vi på att skippa solosången.

• kärleken förde oss samman

Hej hej.
    Här måste jag faktiskt säga att min m2b är väldigt med på noterna och vill vara med och planera.
    Hade inte trott det innan men är jätteglad. Vi diskuterar inbjudningar, färgteman, hur vi ska göra i festlokalen.
    Båda är väldigt musikaliska, jag är bla. med i en stor showgrupp och min sambo är deltidsmusiker, så vi har högslagna planer
    Men vi vet inte hur vi ska genomföra dem.
    Har en tanke på att ha ABBAs Arriwal som utgångsmarsch, och att min showgrupp ska stå utplacerade i kyrkan och sjunga.
    Sen funderar vi på att ha Eltons Johns Your Song bl.a i kyrkan.
    Tror att många förväntar sig att vi ska sjunga något själva och lite därför vill jag inte det.
    På festen däremot har jag en känsla av att min m2b kommer att sjunga något för mig

Så vi planerar vidare...

Svar på tråden Maj 2009