• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Nalle Puh 40

Bröllop år 2010: Jätte fint att sjunga något själv, skulle gärna göra det om jag haft lite sångröst...

• missbilly

Jag har sjungit på min faster och min kusins bröllop och dop mm men jag känner att jag ALDRIG skulle sjunga på mitt eget!
    Mycket för att jag blir sååå nervös när jag sjunger inför folk och jag tror jag kommer vara tillräckligt nervös ändå!

• Bröllop år  2010

Jag har sjungit sen jag var liten, alltid sjungit på skolavslutningar och dop och även nästan alltid varit med i Luciatåg, var på ett ganska stort . SÅ jag är van att sjunga inför folk så det är inga problem. Bara att när jag övar hemma på låten så klarar jag inte att sjunga den utan att få en klump i halsen och tårarna börjar rinna!! SÅ jag får se.... som missbilly säger så har man ju tillräckligt mkt att tänka på och vara nervös för!!

• missbilly

Jo jag har oxå varit med på alla skolavslutningar och luciatåg o sånt + dop, bröllop, revyer mm men det verkar som jag bara blir mer o mer nervös för varje år.
    Det går bra när jag inte sjunger solo men när jag blir ensam är det bendarr !!!

• LillEm

Hmmm, jag är inte så bra på att sjunga så jag kommer inte att ta ton på mitt eget bröllop . Däremot så har jag tänkt att fråga min barndomsvän. Hon ville så gärna sjunga på sin systers bröllop för ca 10 år sen men fick inte..... Då lovade jag henne att om jag någonsin skulle gifta mig så skulle hon få sjunga på mitt bröllop! Hennes röst är helt ok o hon är så himla gó så det löftet har jag tänkt att hålla!
    Jag vet dock inte vad jag ska be henne sjunga..... är själv inget stort fan av tårdrypande ballader. Funderar på någon vacker svensk visa, någon som har ett bra förslag?

/ LillEm

• Bröllop år  2010

LillEm: Om du inte vill ha ngn snyftvariant på ditt bröllop så kan du ju alltid be henne sjunga "Du é min man"! Det hade ju varit lite häftigt .

• Villnu

Oj vad alla planerar! Själv så har vi bestämt oss för ett litet bröllop. Vi har bestämt kyrka men inte bokat än, känns ju som en evighet till maj. Blir nog i början kanske den 9/5.
    Har iaf köpt klänning :) Jo två låtar har vi bestämt oxå, "endless love" med diana ross och linoel richi. Den valde min gubbe. Själv så vill jag ha "you´re still the one" med Shania Twain.

• Nalle Puh 40

Vilka sånger ska ni sjunga? Behöver lite tips...

• skruttgumma

Jag ska gå igenom fina sånger med min solist, så kan jag återkomma när vi hittat nåt bra

Jag har oxå börjat kräva lite svar från min m2b nu.
    Bl.a. just om färgtemat. Vill att han ska vara med och bestämma för att jag ska kunna fixa med inbjudningarna.
    Mens en kom jag på att jag inte tycker att det spelar så jättestor roll. Jag kommer att köpa papper till inbjudningarna som jag tycker är snyggt.

Sen så var vi och tittade på den resturangen som jag ville ha. (Tillsammans, så det tar sig) Sambon blev helt kär i den oxå, och vi sa att så som det var dukat där då var så himla fint. Det skulle bara bli plottrigt om vi började lägga till massa bordsdekorationer. Så då försvann pressen över färgtemat där oxå.

Så nu är det bara mina blommor, tärnornas klänningar och killarnas slipsar som vi ska bestämma om det ska vara rött eller rosa. Men det lutar åt rosa, för dotterns brudnäbbsklänning är rosa, och den är redan bestämt att hon ska ha. Den är så himla söt och jag hade den när jag var liten också, så jag är jätteglad att den blir precis rätt storlek för henne lagom till bröllopet

• skruttgumma

Jo, igår var min m2b hemma hos en kompis, och då hade de tagit fram gitarren och m2b hade visat "Du är allt" och "Curly Sue" (som är den låten som var när vi bestämde oss för att vi verkligen skulle gifta oss),och så skulle hans kompis se om han skulle kunna spela på bröllopet.

Så han är nog lite intresserad ändå..

Svar på tråden Maj 2009