• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Moninan

Jag har en undran. Min svärmor tycker att vi ska ha efterätt typ glass efter buffen (vi ska inte ha förrätt)eftersom det dröjer ganska länge till tårtan men tycker ni att det blir lite för mycket kaka på kaka?

• Arla79

Beror lite på vad du är ute efter och till hur stort barn. Men jag har köpt näbbklänning på en marknad till vår dotter som kommer att var nästan 2 år på bröllopet. Kostade 150 kr o då fick jag med en klänning till.

Kärlekensskull skrev 2008-09-12 06:10:48 följande:
    Någon som vet var det finns fina brudnäbbs kläningar till ett bra pris?
  • fröken sjunfors

Moninan: jag tror det blir för mycket! Vi ska inte ha något imellan maten och tårtan. Känns onödigt att lägga ut pengar på småsaker, bättre att lägga de på en bättre tårta istället :)

• Nalle Puh 40

Vi ska ha ostkaka mellan huvudrätt och tårta, det måste man ha i Småland

• Nalle Puh 40

Har lånat massor av cd på biblioteket så vi kan lyssna på in och utgångsmusik, svårt att välja...

• LillEm

Vi kommer oxå att ha efterrätt innan tårtan.

Här är vår meny med inspiration av Öland:

Förrätt
    Hemrökta lax med äppelchutney samt en räk-kräftskagen med löjrom & örtsallad

Varmrätt
    Lammfilé med lammwallenbergare, marinerade sockerärtor o bönor, gräddig rosmarinsky samt potatiscreme smaksatt med bacon o gräslök

Dessert
    Pannacotta på Öländska jordgubbar med karamelliserade
    äpplen & vaniljsirap

Någon annan som oxå har spikat menyn?
    / LillEm

• missbilly

Välkomna alla nya!
    Här är fortfarande inte mycket bestämt.
    Har bokat kyrka och präst
    Det är det enda som är klart.
    Har försökt köra på samma metod som skruttgumma och inte prata för mycket med min sambo om bröllopet för att få han lite mer intresserad, men han har inte tagit upp det en enda gång
    Blir ledsen eftersom jag vill att han ska se fram emot det lika mycket som mig!

• förstagångsbrud

Vi har inte heller så mycket klart. Festlokalen är bokad och jag har beställt klänningar, har letat reda på vigselförättare men har ej kontaktat dem ännu. Har pratat lite om buffé men har ej kontaktat catering. Vi har nog den mesta planeringen klar i huvudet men det finns ju gott om tid att ta tag i saker längre fram!

• Bröllop år  2010

Jo den mesta planeringen finns i huvudet här med! Men igår tänkte jag boka fotograf, men det visade sig att han redan var uppbokad den 23 maj på ett annat bröllop. Och jag som trodde jag var ute i god tid . Tråkigt, men jag får väl leta vidare!

Igår satt vi och hade en diskution om gästlistan! Han har inte alls lika bra kontakt med sin släkt som jag har med min. SÅ helst vill han inte bjuda dem, utan bara familj och nära vänner. Men bara det att jag tycker inte direkt att vi har några NÄRA vänner, klart finns de de som jag vill bjuda, men jag kan väl inte direkt kalla dem nära! Suck så jobbigt! Hur har ni gjort??

• love4life

16 maj smäller det för oss. Vi har kommit rätt långt i planeringen, mest för att jag är kontrollfreak och vill slippa "planerings-måste". Nu gör jag bröllopsbestyr när jag har lust, och vi har bokat kyrka, festlokal,catering. Håller på med trycksakerna, har köpt klänning, tärnklädsel är under diskussion...etc. När jag började planera såhär långt innan kände jag mig lite bridezilla, men nu är jag glad att ha börjat. Så otroligt mycket mer att fixa med än vad jag anade!

Svar på tråden Maj 2009