• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • förstagångsbrud

skruttgumma, det var ett tråkigt sätt att reagera på, förstår att du blev ledsen. Var din blivande med? Eller det var bara du där?

• Soon and very soon

oj oj familjen, hoppas det löser sig nu skruttgumma, med en familj som kommer att glädjas med dig.!

• Nalle Puh 40
    SweetSun skrev 2008-09-10 06:50:30 följande:
    tråkigt skruttgumma! Förstår att det måste kännas jobbigt! MAn vill ju att familjen ska bli lite gladare än så kanske. men förstod de att ni ska gifta er då?Min mamma var också lite trög först hon sa bara "jaha, ja om det är det du vill så. Men har du tänk över det ordentligt?". Jippie va rolig hon var då.
    Ha, ha... Kunde varit mina föräldrar för de säger ofta: (iaf för några år sedan) Men har du verkligen tänkt över det här ordentligt?
  • SweetSun

nalle puh 40 ; det roliga är att hon nu försöker ta över hela planeringen och tala om för mig hur jag ska göra.. helt plötsligt är detta superviktigt för henne med massa bestämda ideer... fast hon är fortfarande inte så där glad och entusiatisk.. bara bestämmande..*suck* mammor säger jag bara...

• Tx2

Tror inte att sambos föräldrar vet om att vi verkligen skall gifta oss. Alltså dem har nog inte fått reda på datumet och våra planer utan bara att vi tänkte gifta oss nästa år. Undrar hur dem reagerar när dem får reda på vårt upplägg.

Som tur är så har mina föräldrar smält informationen och försöker ställa upp och hjälpa till. Ibland för mycket, men dem har numera lärt sig efter alla dess år att vi gör som vi vill. Min pappa har börjat vänja sig vid idéen och har ställt upp som smakråd o goda idéer när jag skulle köpa material till inbjudningarna och då passade vi på och kikade lite på slips som han skulle kunna ha (han fick i födelsedagspresent ett presentkort som innefattade inköp av skjorta o slips och mig som smakråd och ifall han skulle på något event nästa år som krävde det...). Så mina föräldrar är med på tåget i alla fall.

Samtidigt så försöker jag inte tvinga på dem alltför mycket om bröllopet. Måste påminna mig själv ibland om att det är en väldigt stor händelse för oss (nog större för mig än för blivande ), men det är inte stor händelse för alla andra. Det blir ju ingen förändring för våra nära och kära, vare sig vi är gifta el är sambos.

Sorry, blev lite långt

• skruttgumma

Det var alltså inte så att jag berättade för dem då att vi skulle gifta oss, det var bara att jag kom på när vi skålade för syskonen att ingen skålat för oss och att de nog faktiskt inte sagt varken grattis eller vad kul!

Däremot så är mamma väldigt involverad i planeringen och hon ska ringa till m2b´s mamma så att de kan träffas och prata om vad de ska hjälpa till med och sånt, så det är ju inte så att de är emot bröllopet.

Tror att våra familjer tycker att vi gått lite fort fram.
    Jag var tillsammans med mitt ex i 6 år, förlovade i 4 (dock inte genom ett frieri, utan att jag tjatade mig till att jag ville ha en guldring på fingret) och vi har två barn.
    Sen bröt jag det och blev tillsammans med nuvarande sambon, flyttade in hos honom med två barn efter mindre än en månad och vi hade inte ens varit ihop i ett år när han friade i somras.

För hans familj har det ju oxå blivit en omställning eftersom han innan var en partyprisse som inte ens funderat på barn, nästa dag var han plötsligt bonuspappa till två stycken. Hans mamma sa att hon trodde inte att han skulle klara en månad.

Däremot har bådas vänner blivit jätteglada och tyckt att det är jätteroligt, så vi lever på det

Förlåt att det blev så låååååångt...

Tx2 --> Det är nog väldigt lätt att glömma bort att det inte är lika stort för resten av världen

• Lilla Fröken Fräken

förstagångsbrud: läckra klänningar! KUl med brudar som visar benen, även om jag själv skall vara lite trist o köra på långklänning...!

Håller med er andra; inte alltid man får de reaktioner man önskar... man får nog påminna sig själv i bland om att det är för dig själv som det här är en av livets största händelser (jag har inga barn än, så jag har inget sådant att jämföra med, haha!) för dina nära och kära blir det mest en trevlig fest. Och troligen inget de vill älta ett år i förväg...tyvärr, men så är det nog

Som tur är finns ju BT med en hel massa likasinnade, vet inte hur jag annars skulle klara de kvällar då sambon är bortrest i jobbet.

ha re gött

• Nalle Puh 40

Fast visst hade det varit kul om hela familjen och kompisarna tyckte det var lika kul som man själv

• förstagångsbrud

Lilla Fröken Fräken: Tack! Kul med lite respons, har inte så många att prata med här heller. Det är som du skriver, för lång tid kvar innan bröllopet för att folk ska intressera sig.

• Nalle Puh 40

Visade mamma vår caketopper idag och hon sa att det var det sötaste hon sett, alltid något

Svar på tråden Maj 2009