• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • förstagångsbrud

Jaha, då har jag varit och "tittat på brudklänning"... En sån flopp! Jag bokade tid hos butiken, bestämde med en kompis som kunde följa med och passa min 10-månaders son under tiden jag provade. Han brukar alltid vara så himla lätt att ha och göra med, jag har varit den som tittat beklämt på mammor med skrikande barn i affärer. Men idag fick jag känna hur det var att vara den mamman!

Det började så fort vi kom in i affären. Illtjut! Jag tog upp honom och då hängde han som en vissen tulpan mot min axel och gnydde. När jag lämnade honom till min vän så började han att illskrika, jag har aldrig förr hört honom skrika så. Jag hann få på mig en klänning, men jag kommer inte ens ihåg hur jag såg ut med den på för jag ville bara ur den igen och trösta honom.

Så, det var bara att åka hem igen :) Nästa gång får farmor ha honom hemma hos sig, så att jag kan koncentrera mig! Tur att det är lång tid kvar :)

• Soon and very soon

förstagångsbrud: såå jobbigt när barnen blir så, som att de känner av att det inte är läge, lycka till nästa gång!

• Nalle Puh 40

Våra värdpar hade visst träffats igår för att planera vår stora dag, så spännande...

• fröken sjunfors

Har ni både värdpar o toastmasters och/eller toastmadame? Vad är egentligen värdparets uppgift?

• Nalle Puh 40

Vi har värdpar som fixar hela festen med alla underhållning, håller koll på tider, gör programmen, läser telegram, ser till så alla sitter på rätt ställe i kyrkan mm mm och sen har vi en bestman men han har ingen uppgift mer än att hålla ringen och vara ett stöd för min sambo

• fröken sjunfors

Okaj! Då är min toastmaster o madame nästan detsamma som värdpar då
    Vår bestman har inga direkt uppgifter heller, de behövs nog som stöd, jag vet att jag kommer att behöva stöd! Jag kommer va såå nervös :S

• SweetSun

usch , jag skulle inte kunna ha nån som fixade festen åt mig.. måste ha koll på vad som blir. Klart det kommer bli inslag som vi inte är beredda på (lekar, tal) men resten planerar jag! Jag vill ha kontroll över situationen och blir det inte lyckat så är det mitt eget fel, då kan jag inte bli arg på nån annan..

• Tx2

Vi delar upp, så på vigseln har vi en värdinna som är vår högra hand och är behjälplig vid ordningställandet av platsen och tar emot gästerna. Och på festen har vi ett toastmasterpar som är vår högra hand och ser till att allt flyter på.

• Havsro

Vi har både värdpar och toastmaster. Värdparet ska sköta allt vid kyrkan och ev transport till festlokal och kanske hälsa alla välkomna dit. Sennär middagen drar i gång är det helt och hållet toastmastern som tar hand om festen! Jag ser det som en stor prövning att lämna över hela festen (förutom de ramar vi söätter upp) till någon annan...oj oj..det kommer bli en prövning. Annars skulle jag nog lätt gå o plocka och stå i köket hela bröllopet..ha ha

• SweetSun

ja man kommer ju att lägga över lite uppgifter på folk, annars går det ju inte, men själva planerandet skulle jag aldrig kunna lägga på nån annan.

Svar på tråden Maj 2009