• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • IMittEsse
    missbilly skrev 2008-09-02 21:13:42 följande:
    IMittEsse: Klart du får haka på! Bara kul med mer folk! =)23 som gäller här oxå! Hur långt har du/ni kommit i planeringen då?
    Vi har bokat festlokal och vigseln kommer att ske utomhus nära lokalen om det är fint och i en gammal brännvinsfabrik/kyrka i närheten om det nu skulle råka spöregna Vilket det naturligtvis inte gör på vår bröllopsdag, eller hur missbilly..?

Sen har jag redan köpt klänning, för jag bara trillade över den mer eller mindre, för 800 kr... Och ringen är också klar, fick den idag! Även där fick jag ett erbjudande jag inte vågade tacka nej till och hoppas att det kommer igen.

Det svåra som är kvar är gästlistan, mår lite illa när jag tänker på den...

Själv då? Du har kanske redan skrivit det hundratals gånger, men jag har några trådsidor att uppdatera mig på här...
  • Linda7608

Hej vi gifter oss på pingst alltså 30 maj!!

• SweetSun

jag drömde också nyligen.. att brölloet blev av mycket tidigare än planerat och jag hade inte hunnit köpa klänning eller hunnit fixa håret, plötsligt bara skulle vi iväg och gifta oss och jag var så ledsen över att inget var planerat.

• Soon and very soon

bara en kusin här, de andra träffar vi inte. men inbjudningslistan är inte helt lätt!

• anja1661

vi bjuder alla min pappas syskon med respektive och barn (kusiner). på mammas sida har vi bara mormor och mormors syster.
    sen e det en del kompisar. vi blir ca 50vuxna och kanske 10 barn om alla nu tackar ja.

vad gör man om det e många som tackar nej?? kan man fylla ut gästlistan med fler då eller ska man ha en "tom" lokal??

• Arla79

Vi kör nästan hela släkten, tremänningar till mig och kusiner till sambon. Skulle vi bara ta sådana som vi umgås med skulle det bli vi med syskon och föräldrar och 1 par som vi gick i samma föräldragrupp med Vi har tänkt att slå på stort med ett rejält släktkalas

karni5 skrev 2008-09-03 09:45:59 följande:
    Vi ska bara bjuda de personer som vi umgås med, därför blir det mest kompisar. Varför bjuda in släkt som man aldrig ser eller hör av annars?
  • missbilly

IMittEsse: Har inte kommit långt alls då min blivande inte är så intresserad av planering... han tycker det räcker att börja planera 3 månader innan!
    Har i alla fall bokat kyrkan och präst... så mycket mer har jag inte gjort.
    Har börjat spåna på gästlista men har väl samma problem som många andra.... om man ska bjuda de där släktingarna man inte har nån kontakt med bara för att de "borde" bjudas eller om man ska strunta i dem.
    Sen har jag massa funderingar på färger o så men har inte tagit upp det med sambon än.

Hoppas verkligen inte att det kommer regna på våran dag!! Har i alla fall beställt strålande sol och varma vindar!

• Pingst09

Vi kommer bjuda våra föräldrars syskon med respektive (mina föräldrar har 5 syskon, hans 3 och totalt 6 resp där) Jag kommer bjuda två kusiner, sambon fyra. Alla med respektive. Våra andra kusiner träffar vi aldrig och jag kan inte tänka mig att de åker upp från skåne till jämtland då...
    Sedan blir det en 20-25 kompisar på det. Gästlistan innehåller 65-70 pers nu.

I övrigt har vi bokat kyrka
    Köpt klänning
    kollat ut vad vi vill ha för ringar
    Börjat spåna med festlokal/catering
    Inbjudningarna är snart klara
    Färgtema valt - lila och ljusgrönt

• Nalle Puh 40

Får väl köpa ett paraply ifa...

• Nalle Puh 40

Kan det inte vara maj snart, längtar såååååååååå mycket, suck men den som väntar på något gott...

Svar på tråden Maj 2009