• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • SweetSun

tx2; ja det är stopp på 50 personer! och hellst tror jag inte man vill vara mer än 40, då det är så trångt...

• Tx2

Sweetsun: Där har ni ett toppen argument till att din mamma inte kan bjuda in dem hon vill.

• Nalle Puh 40

Är så stor släkt på pappas sida och de andra kusinerna har bjudit alla kusiner, farbröder och fastrar så jag känner mig lite tvungen till det...

• Tx2

Tråkigt att ni känner er tvingade till det. Kan ni inte hänvisa till lokalen el ekonomin? Risken finns att det är kanske någon som känner sig bortvald men det kan man kanske ta om man kan motivera på ett bra sätt?

• Nalle Puh 40

Nej, antingen så bjuder vi alla pappas syskon med respektive eller så bjuder vi bara kusinerna men vet inte hur vi ska göra eller om man ska bjuda alla för jag tror ändå att det är en del som inte kommer (hoppas det iaf...)

• skille

Jeg inviterer bare 1 av pappas søsken og de er totalt 6 stykker.. men jeg gidder ikek ha de på mitt bryllup....

• Tx2

Tror inte att man skall räkna med att det blir så stort bortfall. Beror på hur tidigt folk förvarnas om bröllopet och om dem har långt att resa.

• Arla79

Nalle Puh 40: Jag har nog lite samma problem som du.
    Jag o sambon pratade lite om det på vägen till dagis förut. Vi är uppe i 98 st och då är det 5 par till som vi väldigt gärna skulle vilja ha med. Men jag tycker att maxtaket för mat o sprit är 20 000 kr och då är det max 100 som gäller. Vi har mer gemensamt med de 5 paren är sambons morbrödrar. Men OM vi bjuder alla som vi verkligen vill så blir det ca 108 st och skulle alla tacka ja, så funderar vi på att ha bar till självkostnadspris efter maten och hoppas på att det tar ut sig.

Vi ska till festlokalen på torsdag och kolla hur många som får plats om man dukar som ett E. Vi vet sen svägerskans bröllop att det får plats 93 st iaf.

• missbilly

Jag hade en mardröm inatt...
    I drömmen så var jag i en bröllopsbutik o kollade på klänningar när jag överhör min sambo prata med sin bror.
    Jupp.... han hade minsam planerat hur han skulle gå in i kyrkan. Han skulle ha långt hemskt "hårdrocks" hår och gå in i läderbyxor spelandes guitar hero!!!
    O jag grinade o grinade i drömmen för att han skulle förstöra allt det fina med vårat bröllop!! När han märkte att jag grät sa han bara "det är lika min dag som din!"
    Hade panik när jag vaknade innan jag fattade att det var en dröm!
    hahahah

• förstagångsbrud

Inte kul med mardrömmar! Min mormor har tydligen drömt nyligen att vi hade en stor fest med massa folk, och vår son kröp iväg mellan gästernas ben. Det var nära att han blev trampad och mormor försökte ta honom, och då kröp han in i ett rum utan golv, bara en smal list längs kanterna... Så hon vaknade med ett kärlkrampsanfall och vågade inte somna om efter att hon tagit sin medicin!

Hoppas att det inte är en sanndröm :)

Jag funderar på att åka och titta på klänningar på fredag, hoppas att de har tider i butiken då så jag kan komma dit!

Idag har jag faktiskt pratat lite om bröllop med min svärfar, det var roligt. Han är nog lite mer positiv till fester och tillställningar än min mamma, kanske kan planera ihop med honom istället. haha!

Svar på tråden Maj 2009