• Liniz

Ok att tacka nej om man inte hittar barnvakt?

Jag bara undrar vad den allmänna uppfattningen är...
    Vi valde alla våra gäster med stor omsorg och eftersom min mors bröder alltid varit mig nära, var det självklart att vi bjöd dom med sina respektive. Däremot blev det bara en kusin totalt på båda sidor. Det kändes lite synd men vi valde att ha ett barnfritt bröllop av flera anledningar. Att vi skulle bli för många och det skulle bli alldeles för dyrt kombinerat med att det är en lång sittrning då vi vill att alla ska kunna sitta i lugn och ro, har varit de främsta anledningarna. Tråkigt men det får man ju respektera som gäst. Vi försökte skriva det bra i inbjudningskorten, "vi älskar allas ungar men denna gången får dom vara hemma". Mina två morbröder hörde inte ens av sig innan osa och när mor ringde sa dom att dom bara kom på vigseln för att dom inte kunde hitta barnvakt. Den ene som har ett barn på 13 år skyllde på semestertider. Den andra familjen har jag passat barnen mycket ( en på 11 och 2 på 5 år) och ställt upp för. Jag menar, dom är ju inga spädisar!!!! Trodde vi var närmre än så... Jag blev så ledsen, arg och besviken. För det var ju inte så att en kommer för att representera famlijerna utan ingen kommer. Jag har så svårt att släppa och förstå detta. Dom har vetat om detta i 2 år och vi skickade ut inbjundningarna i april! Jag skulle ALDRIG göra så själv. Det är ju en ära att få komma på bröllop och man går ju inte för sin egen skull. Vad tycker du?

• Svar på tråden Ok att tacka nej om man inte hittar barnvakt?
  • Hedebris

vi har delat upp vårt i 3 delar

kyrka
    mingel
    middag

barn är välkomna på alla tre etapperna.
    men det är endast släkten som är bjudna på middagen. (då vår släkt är enorm) ;)

• helene306

Vi har 2 par som tackat nej till vårt bröllop med motiveringen att de inte kan lämna sina 2 åringar hemma, barnvakt har de båda paren, det är föräldrarna som inte vill lämna sina barn för endera än det andra...... Det paren dessutom har sagt till oss är att "vi får ta igen det en annan gång" Ja, hur då??! Vi gifter oss bara en gång, de har vetat om detta sen 1/4 och kan inte ens prova innan att lämna bort sina barn. Så ja, deras resonemang har gjort mig väldigt besviken och kommentaren "vi får ta igen det en annan gång" retar mig till vansinne!

• Troll1

Det var en konstig kommentar...

• Hedebris

då hade jag sagt: visst, bokar du kyrkan en gång till så kan vi ta en tid som passar er.

• lillamaa

men om man bjuder till barnfritt bröllop så måste man faktiskt förstå om föräldrarna inte vill lämna bort barnen (om de aldrig tidigare gjort de alltså).

• lycklig78
    lillamaa skrev 2008-06-30 18:56:42 följande:
    men om man bjuder till barnfritt bröllop så måste man faktiskt förstå om föräldrarna inte vill lämna bort barnen (om de aldrig tidigare gjort de alltså).
    När barnen är 5, 11 och 13 så lär man nog ha lämnat bort dem någon gång
  • lillamaa

ja absolut, om man är van vid barnvakt så är det ju en annan sak.

men man kan ju inte förvänta sig att ens vänner ska omvädera hela sin föräldraroll och läman bort barnen om de inte känner sig trygga med det. då lär de ju hur som helst inte ha kul på bröllopet.

• lillamaa

ja absolut, om man är van vid barnvakt så är det ju en annan sak.

men man kan ju inte förvänta sig att ens vänner ska omvädera hela sin föräldraroll och läman bort barnen om de inte känner sig trygga med det. då lär de ju hur som helst inte ha kul på bröllopet.

• lycklig78

Nej, jag står fortfarande för att jag ville helst att de som VILLE komma skulle komma. Varje gäst kostar, och vill de inte så ska de inte.

• avil

sen ÄR ens barn utan tvekan det viktigaste man har!
    Jag lovar.
    Vänner kommer på andra plats.......i alla fall i mitt liv?!
    Vet ej om jag är konstig eller...
    Så en väns bröllop är inte det första man prioriterar,även om JAG förståss skulle göra mycket för att kunna fara!
    Nu KAN jag ju det,jag ska på ett bröllop i juli..Men jag kan absolut förstå att alla inte bara kan lämna barn o fara.

Svar på tråden Ok att tacka nej om man inte hittar barnvakt?