• Liniz

Ok att tacka nej om man inte hittar barnvakt?

Jag bara undrar vad den allmänna uppfattningen är...
    Vi valde alla våra gäster med stor omsorg och eftersom min mors bröder alltid varit mig nära, var det självklart att vi bjöd dom med sina respektive. Däremot blev det bara en kusin totalt på båda sidor. Det kändes lite synd men vi valde att ha ett barnfritt bröllop av flera anledningar. Att vi skulle bli för många och det skulle bli alldeles för dyrt kombinerat med att det är en lång sittrning då vi vill att alla ska kunna sitta i lugn och ro, har varit de främsta anledningarna. Tråkigt men det får man ju respektera som gäst. Vi försökte skriva det bra i inbjudningskorten, "vi älskar allas ungar men denna gången får dom vara hemma". Mina två morbröder hörde inte ens av sig innan osa och när mor ringde sa dom att dom bara kom på vigseln för att dom inte kunde hitta barnvakt. Den ene som har ett barn på 13 år skyllde på semestertider. Den andra familjen har jag passat barnen mycket ( en på 11 och 2 på 5 år) och ställt upp för. Jag menar, dom är ju inga spädisar!!!! Trodde vi var närmre än så... Jag blev så ledsen, arg och besviken. För det var ju inte så att en kommer för att representera famlijerna utan ingen kommer. Jag har så svårt att släppa och förstå detta. Dom har vetat om detta i 2 år och vi skickade ut inbjundningarna i april! Jag skulle ALDRIG göra så själv. Det är ju en ära att få komma på bröllop och man går ju inte för sin egen skull. Vad tycker du?

• Svar på tråden Ok att tacka nej om man inte hittar barnvakt?
  • Liniz

avil, du verkar bara ha läst rubriken... Kan inte förklara tydligare än så.

Troll 1. Det är det jag menar. Tack. Är man inte nära skit samma. Men dom är ju min familj! Och grejen är att det sköttes på ett dåligt sätt.

• 090208

Allt detta gnall om barnfria brollop... Orka...

Borde visst ga att ordna barnvakt, herregud, for ett brollop.

• avil

jag har visst läst!!
    O jag har flera barn o kan absolut se en svårighet att lämna bort...
    Beroende på hur barnen är o såvidare.inte alls så "självklart"!

jag ska dock på ett bröllop i sommar själv.jag o mannen.O vi ska lämna barnen några timmar med mormor/morfar.men inte över natten! vi far hem efter ett tag.O min vän som gifter sig kommer inte bli sårad eller arg över det.Vi gör så gott vi kan så alla blir nöjda.

• Maja74

Jag håller med angelsson, vill man så kan man. Visst kan det vara jättesvårt att hitta barnvakt men om det verkligen var så så kunde de åtminstone höra av sig och förklara hur det låg till. Det låter som att det är stötta för att barnen inte fick följa med. Hoppas du kan glömma det hela på bröllopet och få en underbar dag!

• Liniz

Tack detsamma Maja74, vi säger ja samma dag!

• 090208

Ja precis, folk tar det alltid personligt!!!

Tycker att avil ar bast som slappnar av och kompromissar. Hellre nagra timmar an inget kalas alls.
    Sjalvklart ar det inte latt att hitta nan om man har fullt med kids, men inget ar omojligt.

• Maja74

Vad roligt! Bara två veckor kvar :) Hoppas på bra väder för vi ska viga oss ute.

• avil

090208- tack...jag gör ju så klart allt jag kan för min än o hennes bröllop!!
    men jag kan INTE lämna barnen tex...inte över natten.det funkar inte ..Men så klart far jag några timmar!!
    men en inbjudan är ju bara det-en inbjudan,ingen man MÅSTE gå på.....

• Cuthalion

Men de gör ju sitt bästa för att kompromissa?

Gläds åt att de vill närvara på den viktiga delen, det vill säga där ni blir man och hustru!

Svar på tråden Ok att tacka nej om man inte hittar barnvakt?