• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Fröken Larsson

Lyckokakor tycker jag platsar in här i tråden. Speciellt såna där som man bakar själv och petar in personliga budskap till varje gäst i (går säkert att beställa dyrt också). Det är ju en bröllopsfest, inte en kinarestaurang.

• 8108
    stinakina skrev 2008-05-27 09:40:32 följande:
    Jag köpte en bustier på coop för 24.50 På bröllopsnatten ska jag bara ha vigselringen på mig
    Måste rusa till coop nu!
  • Aleta

Fröken Larsson skrev 2008-05-27 10:13:48 följande:

Lyckokakor tycker jag platsar in här i tråden. Speciellt såna där som man bakar själv och petar in personliga budskap till varje gäst i (går säkert att beställa dyrt också). Det är ju en bröllopsfest, inte en kinarestaurang.
    Haha, jag som hade börjat fundera på att baka sådana till vårt bröllop...
    Det där är nog kommentaren som m2b skulle ge om jag frågar honom
    Skulle aldrig ens ha tänkt tanken om jag inte hade hängt här på BT, man blir verkligen fartblind!
  • Fröken Larsson
    Aleta skrev 2008-05-27 10:32:13 följande:
    Fröken Larsson skrev 2008-05-27 10:13:48 följande:Haha, jag som hade börjat fundera på att baka sådana till vårt bröllop...Det där är nog kommentaren som m2b skulle ge om jag frågar honom Skulle aldrig ens ha tänkt tanken om jag inte hade hängt här på BT, man blir verkligen fartblind!
    Ja, jag själv hade nog aldrig haft hela köksskåpet fullt med små gulliga organzapåsar med mintgodis i heller om det inte vore för BT.
  • gustafmatilda

Att man tillåter folk att kasta ris och ros på en. En gammal tradition, javisst, men håll med om att det är lite lustigt att man går med på det just när man ska gifta sig. Vi kommer dock inte att sy små påsar med saker de ska slänga på oss. De flesta kommer nog inte att ha med sig, men det är ingen förlust för oss. Har de med sig får de naturligtvis lyckoönska oss på detta lite märkliga sätt!

• Fjosok

Riset kanske bara är ett mellanting. Först kastar dom ju vatten på en och sist jord. Då borde ju något komma emellan

• Zozo

Fjosok; tja mig har man aldrig kastat vatten pa och inte fick jag nat ris heller. Jorden lär man vâl inte komma undan

• gustafmatilda

Att någon skulle kasta vatten på mig låter inte så fresh ;)

Nej, det har inte hänt på mig heller, men som Zozo säger så kommer man nog inte undan. Tycker ändå att det är en bra märklig tradition :P

• valkyriana

Ha ha det har du rätt i. Fast oss kommer de nog kasta rosor på.

Fjosok skrev 2008-05-27 10:42:19 följande:
    Riset kanske bara är ett mellanting. Först kastar dom ju vatten på en och sist jord. Då borde ju något komma emellan
  • be happy

En till:

Att man förväntar sig att gästerna ska bli glad när de får en bröllopsinbjudan! Speciellt när inbjudan innebär att de måste åka 20 mil, köpa nya kläder för säkert 1000 kr, vara med på möhippa/svensexa för 500 kr och sen toppa det med en bröllopspresent! Jag kan inte förstå att jag hade 90 personer som var beredda att göra det för oss!! Ibland blir man tacksam för att man har det så bra som man har det!!

Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!