• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Fröken förväntan

Ha kom på en sak som jag tycker är helt galen, med risk att trampa någon på tårna: att spara sin brudklänning i en stor glaskupa. Första gången jag läste det trodde jag att någon hittade på, men nu har jag läst det på flera ställen.

• Ljungfru

Fröken Larsson skrev 2008-05-26 15:18:12 följande:

Nu blir väl folk sura... Döda mig inte, det här är bara en stilla fundering. Men jag kan tycka att den här inställningen "Det är DIN dag och du ska göra det som känns rätt för DIG" kan gå överstyr i en del fall - när bröllopen ska regisseras in i minsta detalj och det läggs ner mängder av pengar på att saker ska kännas "rätt". Förstå mig rätt; för mig som fattig student känns det exempelvis hisnande att läsa om när folk köper 2-3 brudklänningar för att de inte kan bestämma sig för vilken de gillar bäst. Eller när man redan har köpt en ring och sen hittat en annan som kostar 7000 kr mer och som kommer spräcka hela bröllopsbudgeten - så fort man tar upp detta i forumet (typ "Hur ska jag göra, behålla min gamla eller köpa ny?") så svarar de flesta "Det är DIN dag och du ska göra det som känns rätt för DIG" . (Köp ny ring alltså...) Likaså när det rör sig om familjekonflikter (typ "Svärmor har åsikter om vilken smak på mousse det ska vara i tårtan") - samma kompromisslösa svar där, JAG ska bli nöjd, skit samma om det hela orsakar en konflikt som det tar år att reda ut eller om folk blir sårade och överkörda.Jag förstår väl att man vill ha en fin ring eftersom man ska ha den livet ut & att man vill bestämma om sitt eget bröllop, det är inte poängen, men just detta att så fort det rör sig om bröllop så har man rätt att vara helt kompromisslös, allt SKA vara så som jag vill, annars blir jag hysterisk. Är det värt det?
    Jag håller med dig helt.
    Och just att man oftast talar om "Du" och "Ditt". Man är ju två som gifter sig.
  • lillaj

Detta fyller ju inte på listan men det är ju det väsentliga sen kan man ju in i evigheten komma på alla små "löjliga" med kanske roliga saker som man skulle kunna ha. Vi skippar det mesta förutom secret box som jag faktiskt tycker är en superkul morgongåva, personligen har jag då aldrig sett ner på någon modell och att ta bilderna var bland det roligaste jag gjort

be happy skrev 2008-05-26 15:12:45 följande:

"...är ju det viktigaste"Guldsmeden: Ringen, den har ni ju hela livetKlänningsaffären: Kläderna, det är ju det första alla serFotografen: Bilderna, det är ju det ni har kvar senKocken: Maten, det är ju den alla minnsVi: Vigseln, det är ju det där det händer!
    ..coffe table books
    ...små söta påsar med sockerris i med rosett runt i bröllopets färgtema alt flaskor med såpbubblor med samma rosetter, vi ska ha såpbubblor eftersom det blir så fint på fotografier men vi har skippat rosetterna
    ....tröjor eller myskläder med text "just to be married" el soon "Mrs xxx"

Men jag kan ju inte mer än att tycka att allt detta ändå är upp till var och en, vi skippar det mesta lull-lullet åven om vi kommer ha en del smålull-lull.
  • Ljungfru

Fröken förväntan skrev 2008-05-26 15:27:41 följande:
    Ha kom på en sak som jag tycker är helt galen, med risk att trampa någon på tårna: att spara sin brudklänning i en stor glaskupa. Första gången jag läste det trodde jag att någon hittade på, men nu har jag läst det på flera ställen.
  • lillaj

Är det någon som gör det alltså Då lär man kanske bo rätt lyxigt

• Fröken Larsson

Nähä?! Är det sant? :-O Hehe...
  • Aleta

Glaskupa? Fniss, var hänger man den sedan?

Min m2b hade en bra kommentar som fick mig att besinna mig lite:
    "Toapapper med brudpar på? Aldrig i livet! Jag vill INTE att våra gäster ska torka sig med oss i rumpan!!!"

• Zozo

Detta envetna hävdade att ETIKETTEN är ett absolut nödvândigt maste. Ok fôr dem som gillar etikett, men IBLAND maste man ju kunna tänka själv ocksa... och kanske, ve och fas, ga utanför ramen...

• Vidalila

Kuvertavgift. Man ska BJUDA in till bröllop...

• Duchess

Alltså.. jag vet att det finns mycket skilda uppfattningar om kuvertavgifter. Jag vet dock inte om jag skulle räkna in det i kategorin som den här tråden handlar om.

Vidalila skrev 2008-05-26 17:42:07 följande:
    Kuvertavgift. Man ska BJUDA in till bröllop...
Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!