• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Vidalila
    Duchess skrev 2008-05-26 17:55:30 följande:
    Alltså.. jag vet att det finns mycket skilda uppfattningar om kuvertavgifter. Jag vet dock inte om jag skulle räkna in det i kategorin som den här tråden handlar om.
    Nej då har vi nog uppenbara olika uppfattningar om det också, för det tycker jag. Jag tycker det är urtöntigt och vansinningt för att citera ts.
  • Blondie77

Jag håller fullständigt med dig :) :) :)

Vidalila skrev 2008-05-26 17:59:06 följande:
    Nej då har vi nog uppenbara olika uppfattningar om det också, för det tycker jag. Jag tycker det är urtöntigt och vansinningt för att citera ts.
  • Fjosok

Fast kuvertavgifter är ju ändå inte något sådant, en del har det andra inte.

Min tanke var snarare rim på toalettkorgar och sådant jag skrev (ursäkta, vad är en toalettkorg)

Kuvertavgift kan jag på ett sätt förstå, men många gör det ju informellt då dom ber om pengar istället för presenter

• CaCC

Att ge gästerna presenter tycker jag är helt galet. Ser inte meningen med det.

• Vidalila

Aha, så man fick inte skriva vad _man själv_ tyckte var töntigt. Sorry.

Fjosok skrev 2008-05-26 18:13:55 följande:
    Fast kuvertavgifter är ju ändå inte något sådant, en del har det andra inte.Min tanke var snarare rim på toalettkorgar och sådant jag skrev (ursäkta, vad är en toalettkorg)Kuvertavgift kan jag på ett sätt förstå, men många gör det ju informellt då dom ber om pengar istället för presenter
  • Fjosok

klart man fick, missuppfatta mig inte ...

hade bara en annan tanke när jag startade tråden

• alexiis

måste hålla med om kuvertavgiften.. inte ka vä gästerna behöva betala för att kunna komma? Nää då e de bättre att göra de hela lite simplare och billigare..tror man har hur treligt som helst ändå=)

Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!