• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • *Lilla M*

hahahaha... vilket totalt OSMAKLIG IDÉ.. fniss... bruden som tårta...

• be happy

Under kategorin "saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många"

*Att ta lån för att ha en stor fest
    *Att skriva önskelista. Gjorde vi själva, men eg. i ärlighetens namn, ska inte presenterna vara en överraskning? Önskelistor ger man ju till tomten när man är barn...
    *Att sitta i 100-tals timmar på en sida på nätet och skriva om en dag i livet som går sååå fort över (been there, done that)...
    *Att lägga flera tusen på en klänning som man inte under några omständigtheter kommer att kunna bära igen. (Inte ens om man gifter sig igen! ) Det komiska blir när man sedan står där med en klänning på H&M för 300:- och funderar på om jag verkligen ska köpa den. Och den klänningen skulle jag säkert kunna ha 20 gånger!

• celtic

Servetter med monogram, speciella champagneglas med monogram och som typ slingrar ihop sig för att symbolisera kärleken, usch sånt är vidrigt tycker jag. Just det, värdelösa presenter till gästerna som man har bara för att man tycker att man måste tex tyllpåsar med potpurri i temafärger m.m.

• Aleta

be happy: så sant, så sant, man blir verkligen "carried away"

• Fjosok

Men tänk innan kinaklänningarnas intåg, då var det 6000 ---> eller hyra som gällde. Var säkert mycket vanligare att hyra då

• lillaj

Fast det där med att sitta på nätet och leta och kolla upp saker är ju BARA SÅÅÅÅ ROLIGT!!

be happy skrev 2008-05-26 20:40:59 följande:

Under kategorin "saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många"*Att ta lån för att ha en stor fest*Att skriva önskelista. Gjorde vi själva, men eg. i ärlighetens namn, ska inte presenterna vara en överraskning? Önskelistor ger man ju till tomten när man är barn...*Att sitta i 100-tals timmar på en sida på nätet och skriva om en dag i livet som går sååå fort över (been there, done that)...*Att lägga flera tusen på en klänning som man inte under några omständigtheter kommer att kunna bära igen. (Inte ens om man gifter sig igen!) Det komiska blir när man sedan står där med en klänning på H&M för 300:- och funderar på om jag verkligen ska köpa den. Och den klänningen skulle jag säkert kunna ha 20 gånger!
  • Nibla

Jag har nog inte förstått poängen med Secret Box.... Först och främst tror jag att många brudar gör det för sin egen skull, att få sig en ego-boost.
    Jag känner min man såpass väl att jag vet att han inte skulle uppskatta att sitta och glutta på mig i en bok, han har ju äkta varan.

-Presenter till gästerna, i synnerhet om de inte är ätbara. Tex, nallebjörnar som håller ett hjärta med broderat monogram. Skulle inte ens vilja ha ett sånt med VÅRT monogram.

• Thailand 08

Fattar inte heller vitsen med presenter till gästerna

Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!