• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • feministbrud
    gustafmatilda skrev 2008-05-27 16:52:26 följande:
    Eller det här med strippor. Bara för att man ska gifta sig så är det alltså okej att ha en halvnaken främmande kvinna/man dansande i sitt knä? Det gillar jag inte.
    Detta fattar inte jag heller. Jag fatttar inte heller varför brudar sitter och är nervösa för att det ska förekomma strippor på deras respektives svensexor. Vet de inte vem de gifter sig med? Min pojkvän uppskattar inte strippor och inte hans vänner heller. Han skulle bli förnärmad om jag oroade mig för det.
  • DanKat

gustafmatilda skrev 2008-05-27 16:52:26 följande:

Eller det här med strippor. Bara för att man ska gifta sig så är det alltså okej att ha en halvnaken främmande kvinna/man dansande i sitt knä? Det gillar jag inte.
    Inte jag heller, jag tycker det är helt sjukt! Varför skulle jag vilja bli tänd av någon annan än min blivande?? Det skulle jag verkligen inte se som ett gott tecken inför framtiden...
  • gustafmatilda

Precis, finns ingen som helst mening med att locka fram attraktion för någon annan än sin älskade, det kan ju bara leda till något negativt. Och på ett så osmakligt sätt som att anlita en strippa. No thanks!

• fromheretoeternity
    feministbrud skrev 2008-05-27 16:54:21 följande:
    Detta fattar inte jag heller. Jag fatttar inte heller varför brudar sitter och är nervösa för att det ska förekomma strippor på deras respektives svensexor. Vet de inte vem de gifter sig med? Min pojkvän uppskattar inte strippor och inte hans vänner heller. Han skulle bli förnärmad om jag oroade mig för det.
    Vadå fattar inte hur man kan vara orolig??
    Det är väl en sak att lita på sin blivande och en annan sak att lita på alla hans kompisar?
    Jag litar på min m2b till 100%, men hans kompisar, de skulle kunna komma på att göra precis vad som helst och ja, det oroar jag mig för!
  • feministbrud
    fromheretoeternity skrev 2008-05-27 17:00:44 följande:
    Vadå fattar inte hur man kan vara orolig??Det är väl en sak att lita på sin blivande och en annan sak att lita på alla hans kompisar?Jag litar på min m2b till 100%, men hans kompisar, de skulle kunna komma på att göra precis vad som helst och ja, det oroar jag mig för!
    Vad skulle din blivande man göra om det kom en strippa på hans svensexa? Jag vet att min pojkvän skulle resa sig och gå. Det räcker för mig. Som tur är vet de flesta av hans kompisar det också och då är det ju ingen poäng med en strippa.
  • gustafmatilda
    fromheretoeternity skrev 2008-05-27 17:00:44 följande:
    Vadå fattar inte hur man kan vara orolig??Det är väl en sak att lita på sin blivande och en annan sak att lita på alla hans kompisar?Jag litar på min m2b till 100%, men hans kompisar, de skulle kunna komma på att göra precis vad som helst och ja, det oroar jag mig för!
    Tror du inte att din blivande skulle kunna säga ifrån att han inte vill ha en strippa? Allra helst före svensexan, är de vänner borde de ju lyssna till hans önskemål? Hoppas man ju...
  • SpookyandKira

haha, de dar pastelldrommarna till brudtarnor var preciis sa jag ville ha det nar jag var liten! Fast jag skulle bara ha fyra tarnor : rosa, gul, gron och turkos. Och sa skulle ha puffarmar. Annars ar de spot on!

• gustafmatilda
    SpookyandKira skrev 2008-05-27 17:48:09 följande:
    haha, de dar pastelldrommarna till brudtarnor var preciis sa jag ville ha det nar jag var liten! Fast jag skulle bara ha fyra tarnor : rosa, gul, gron och turkos. Och sa skulle ha puffarmar. Annars ar de spot on!
    Vilken tur att man växer ifrån vissa saker, eller vad säger du idag? ;)
  • SpookyandKira

Absolut!

Jag skickade en bild pa pastellmarangerna till min hederstarna, och skrev "vilken tur att jag redan ar gift...for annars kanske ni hade fatt se ut sahar!"

Hon haller med om att det ar en himla tur att man vaxer ifran vissa saker, och foredrar de svarta klanningarna vi valde. ;)

• Fjosok

men puffärmar är väl sött

och #100

Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!