• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Lakritspuck

Jag menar inte att alla som är insatta i genusfrågor är emot strippor, utan att de har hört argumenten emot, och därför bör ha förståelse för den åsikten.

• valkyriana

Nej visst är det osmakligt...

gustafmatilda skrev 2008-05-27 16:52:26 följande:
    Eller det här med strippor. Bara för att man ska gifta sig så är det alltså okej att ha en halvnaken främmande kvinna/man dansande i sitt knä? Det gillar jag inte.
  • Vidalila

Ja det håller jag med om. Jag har aldrig sagt att jag inte har förståelse för andras åsikter. Jag har full förståelse och en förkärlek för att människor tycker olika. Jag säger inte hur andra tycker eller ska tycka, utan bara vad jag tycker och har upplevt, samt vad mina vänner som varit på strippklubb tyckte om det. Det var du som tyckte att jag inte var "en gnutta insatt i genusfrågor." Men man går inte igenom en hel genusvetenskaputbildning utan att fundera över strippors vara eller inte vara...Var inte så snabb med att döma bara för att de inte tycker som du lakritspuck.

Lakritspuck skrev 2008-05-27 20:43:50 följande:
    Jag menar inte att alla som är insatta i genusfrågor är emot strippor, utan att de har hört argumenten emot, och därför bör ha förståelse för den åsikten.
  • Lakritspuck

Vidalila skrev 2008-05-27 20:17:04 följande:

Litar man på sin partner så är det väl ingen fara, det är en jätterolig och annorlunda upplevelse, och som sagt; man tappar inte sina värderingar plötsligt bara för att det står en naken kille/tjej framför en. Man har väl högre tankar om sin partner än så förhoppningsvis!
    Det var den här delen som jag tyckte var lite märklig: Att det inte är någon fara bara man litar på sin partner.

För det finns ju många andra skäl till att vara anti strippor än att man är orolig för vad ens partner ev hittar på och det var det jag ville få fram.

Det var inte min mening att du skulle ta illa upp på något sätt.
  • Fjosok

OKej, ska inte lägga mig i, men som TS ber jag er, låt inte denna tråden bli politisk eller genusfixerad. Snälla, låt den bara få vara rolig

• Thailand 08
    Fjosok skrev 2008-05-27 21:59:50 följande:
    OKej, ska inte lägga mig i, men som TS ber jag er, låt inte denna tråden bli politisk eller genusfixerad. Snälla, låt den bara få vara rolig
    Inte så kul om det blir till en ny " popcorn tråd"
    Vi skulle ha kul här!
  • Fjosok

PÅ det området kan jag säga att jag läste tidigare i en liten stad i norrland. Där en kilel från Somalia kom på den lysande idén att han skulel just strippa på svensexor och möhippor.

Iförd Leopardsting så brukade han olja in isg på scenen och kallade sig för "The Hot Choclate man".

INGEn tog ju honom på allvar och dom som hyrde honom gjorde det bara för att dom garvade så att dom höll på att baxna. Stackaren kunde ju knappt hålla takten i en foxtrot

Så, det är min enda stripperfarenhet och den speglar min bild av det hela. Bisarr humor i dom flesta fall

• Lakritspuck

Sorry för OT tidigare.

Bidrar med en länk till en MagdalenaRibbing-fråga som jag tyckte var uppseendeväckande.

Det är alltså inte ett inlägg för eller mot kuvertavgift , bara formen för det hela som var så... läs själva så hajar ni.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=763180&category=Br%F6llop&viewAll=true

• Fjosok

Ingen orsak

Älskar Ribbing, hon är verkligen rakt på sak. Men dom som vill göra allt "på sitt sätt" retar sig nog ganska rejält på henne. Hennes åsikter om baraxlat i kyrkan och liknande är rätt intressanta också. Plus hur hon ser på präster som upplåter kyrkan att vara en "snygg kuliss" som hon kallar det.

Men i väntan på puffklänningarnas återkomst lät det vara baraxlat som gäller

Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!