• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Fjosok

Reagerade på en sak till på sidan

Vad i herrans namn är en "styrkekram"

Bara sett det uttrycket här

• Kärlek ger näring åt själen

hehe

En styrkekram är en kram som man ger när någon mår dåligt.. som du ger till en vän/kompis/arbetskamrat m m som behöver någon.. man erbjuder sin "axel" om du förstår hur jag menar

Fjosok skrev 2008-06-08 22:31:58 följande:
    Reagerade på en sak till på sidanVad i herrans namn är en "styrkekram" Bara sett det uttrycket här
  • Skottdagen2008

Vi förväntade oss att man skulle resa mellan 3-200 mil, kläder brydde vi inte oss om, möhippan/svensexan har jag ingen aning om kostnaden till, presenter var allt mellan 25-10000 kr och våra gäster fick till på köpet betala för flyg/tåg/bil samt bo på hotell minst 1 natt (de flesta var där i 3 dagar så 2 nätter) + mat under den tiden.

Fast när de väl kom till bröllopet var rubbet betalt för , transporeter, mat osv....

Kan du gissa hur glada vi blev som hade vänner som verkligen ville fira med oss, men så hade de ju 9 månader på sig att planera och spara. Ja, vi sände ut korten så tidigt vi bara kunde och inget dj-la tramsigt save-the-date.

be happy skrev 2008-05-27 14:00:01 följande:

En till:Att man förväntar sig att gästerna ska bli glad när de får en bröllopsinbjudan! Speciellt när inbjudan innebär att de måste åka 20 mil, köpa nya kläder för säkert 1000 kr, vara med på möhippa/svensexa för 500 kr och sen toppa det med en bröllopspresent! Jag kan inte förstå att jag hade 90 personer som var beredda att göra det för oss!! Ibland blir man tacksam för att man har det så bra som man har det!!
  • Fjosok

Jag börjar undra när kalssisk bröllopsfotografering blir inne igen

Och bröllopsmode med frack och gräddbakelse

• T3ZZ

Först tyckte jag att toakorgar var rentut sagt något jädrigt töntigt. men när jag gifter mej ska vi ha handlotion för ja hatar att ha torra händer. det e d värsta jag vet!!!!
    men rimma på en toakorg, det kanske man gör ifall man har tid typ på jobbet eller nått sånt. men att bli galen över det e att ta i för mkt tycker ja.

• Fjosok

Skulle jag varit präst i den kyrkan (förutsatt att det var en kyrka) hade jag direkt dragit i nödbromsen.

Tyget må vara, men alldeles för avklätt och utmanande ...

• Zsarah

nja vet inte om det är avklätt, tycker det är värre med jätte korta kjolar:S
    Jag tänkte först ha en klänning med lite mer bar rygg men så bestämde vi oss att gifta oss på vintern så det gick bort.

Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!