• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Igia

Fjosok: Läste om nån bal på valborg som du varit på på slottet... Får alla gå på den??

• Peggy sue

Asg! Gillar den med mormors bh.. viktigt juh..

Ang sekret box så tycker jag att det e skitbra. Att man ser ner på utvik beror ju på all silikon, retuchering, och att det e kvinnoförnedrande och så jävla korkat.
    Vad gäller brudarnas present till sina makar så är det ju bara vanliga kvinnor med fel och brister, och parnern har ju redan "köpt paketet", här är det bara lite snyggt och sexigt framställt

• fromheretoeternity

Jag håller med dig till punk och prickar!!

Peggy sue skrev 2008-06-04 17:35:23 följande:

Asg! Gillar den med mormors bh.. viktigt juh..Ang sekret box så tycker jag att det e skitbra. Att man ser ner på utvik beror ju på all silikon, retuchering, och att det e kvinnoförnedrande och så jävla korkat. Vad gäller brudarnas present till sina makar så är det ju bara vanliga kvinnor med fel och brister, och parnern har ju redan "köpt paketet", här är det bara lite snyggt och sexigt framställt
  • Fjosok

Igia: Jagg, jag slapp till och med betala för den

• Thailand 08

Vill oxå gå på bal på slott

• totte38

Kanontråd!

man blir verkligen "carried away" av BT...med allt snack om sockerbitsdekoration och organzapåsar. OK pyssel är kul men det är nog bra att hålla i minnet att man inte MÅSTE ha allt det där för att bli gift. Man kan lätt stressa sönder sig själv annars tror jag för att hinna med allt som "måste" hinnas inför den stora dagen.

• Hajime

det jag verkligen inte har fattat är toalettkorgar!
    kan nån förklara grejen?

• grabbarna

det är ju bara en kul grej en kul detalj och vi gör det för att vi är sådana som har en tendens att glömma saker hemma jag har tex aldrig el sällan en lypsyl men mig och jäklar vad hemsk det är när det börjar bränna och sticka i läpparna, ont i huvet nähä tabletterna hemma, mascaran rinner och helt plötlsigt står man på toa och försöker få bort det med en blöt liten pappersklump för man går ju inte omkring med tops i fickan och inte heller skavsårsplåster för det är klart att man inte var så smart att man gick in dom nya skorna innan man skulle ha dom i flera,flera timmar... sambon är likadn även om just mascara inte är nåt han besväras av

och eftersom 90% av gästerna är släkt med oss så vet vi att vi inte är ensam och allt vi har i korgen är sånt vi själv har användning av hemma...

Hajime skrev 2008-06-05 12:40:57 följande:
    det jag verkligen inte har fattat är toalettkorgar!kan nån förklara grejen?
  • Hajime

jag är ju en sån som alltid alltid alltid har sånt med mig, precis som mamma och systern...

Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!