• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Duchess

Ni har väl ordnat elementöverag? Jag menar, element är ju inte så snygga....

• Lakritspuck

Flippa eftersom gästerna inte vill följa färgtemat i sin klädsel

eller

Flippa eftersom gästerna ( i synnerhet svärmor) _vill_ följa färgtemat i sin klädsel.

• Lady o Lufsen

Kan tycka att ganska mycket är överspänt men kan samtidigt inte låta bli att undra varför man vill, eller tror sig vilja ha/ behöva allt detta...

Var och en väljer sin egen lycka...kanske ligger lyckan för en del i att detaljplanera och också betala för det vackraste bröllopet ever?

• Lady o Lufsen

...att brudparet bestämmer vilken summa alla gäster ska lägga som bröllopspresent då man önskat sig pengar...

• Ljungfru

Jag diggar det här med sockerbitar som bruden sitter och dekorerar själv.
    Eller tändsticksaskar.
    ha ha ha

Ni som sitter med detta pyssel bjuder väl på att vi skrattar litet åt det? annars tar jag tillbaka det.

• be happy

"...är ju det viktigaste"

Guldsmeden: Ringen, den har ni ju hela livet
    Klänningsaffären: Kläderna, det är ju det första alla ser
    Fotografen: Bilderna, det är ju det ni har kvar sen
    Kocken: Maten, det är ju den alla minns
    Vi: Vigseln, det är ju det där det händer!

• Fröken Larsson

Nu blir väl folk sura... Döda mig inte, det här är bara en stilla fundering. Men jag kan tycka att den här inställningen "Det är DIN dag och du ska göra det som känns rätt för DIG" kan gå överstyr i en del fall - när bröllopen ska regisseras in i minsta detalj och det läggs ner mängder av pengar på att saker ska kännas "rätt".

Förstå mig rätt; för mig som fattig student känns det exempelvis hisnande att läsa om när folk köper 2-3 brudklänningar för att de inte kan bestämma sig för vilken de gillar bäst. Eller när man redan har köpt en ring och sen hittat en annan som kostar 7000 kr mer och som kommer spräcka hela bröllopsbudgeten - så fort man tar upp detta i forumet (typ "Hur ska jag göra, behålla min gamla eller köpa ny?") så svarar de flesta "Det är DIN dag och du ska göra det som känns rätt för DIG" . (Köp ny ring alltså...) Likaså när det rör sig om familjekonflikter (typ "Svärmor har åsikter om vilken smak på mousse det ska vara i tårtan") - samma kompromisslösa svar där, JAG ska bli nöjd, skit samma om det hela orsakar en konflikt som det tar år att reda ut eller om folk blir sårade och överkörda.

Jag förstår väl att man vill ha en fin ring eftersom man ska ha den livet ut & att man vill bestämma om sitt eget bröllop, det är inte poängen, men just detta att så fort det rör sig om bröllop så har man rätt att vara helt kompromisslös, allt SKA vara så som jag vill, annars blir jag hysterisk. Är det värt det?

• Fröken förväntan

Instämmer fullständigt. Visst ska kompromisserna ske inom rimliga gränser men hur roligt är det att sitta på bröllopsdagen och vara den enda som är helt nöjd...lite av vitsen är väl att andra också ska vara glada och nöjda

Fröken Larsson skrev 2008-05-26 15:18:12 följande:

Jag förstår väl att man vill ha en fin ring eftersom man ska ha den livet ut & att man vill bestämma om sitt eget bröllop, det är inte poängen, men just detta att så fort det rör sig om bröllop så har man rätt att vara helt kompromisslös, allt SKA vara så som jag vill, annars blir jag hysterisk. Är det värt det?
Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!