• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • valkyriana

Den är ju underbar... ASG Jag berättade det på jobbet en gång och de har fortfarade inte släpt det..
    Fröken förväntan skrev 2008-05-26 15:27:41 följande:

Ha kom på en sak som jag tycker är helt galen, med risk att trampa någon på tårna: att spara sin brudklänning i en stor glaskupa. Första gången jag läste det trodde jag att någon hittade på, men nu har jag läst det på flera ställen.
  • fromheretoeternity

Fru Larsson!! Jag håller med dig! Jag är så fed up med allt tjaffs om "det är våran dag och då ska alla hylla oss"... "fattar inte folk att det är en ÄRA för dem att få komma på bröllopet över huvuvd taget???"

Jag har läst många inlägg här på BT och jag är förvånad över hur många riktiga bridezillas det finns här! Folk som blir arg på brudtärnor som inte gör precis som de vill eller betalar sina egna klänningar (som brudtärnan själv inte tycker om men som de ska ha för det är BRUDENS DAG!!!) etc etc!
    Eller dem som blir upprörda när gästerna inte är nöjda med bordsplaceringen, jag hade inte heller blivit glad om jag blev placerad bredvid några jag aldrig träffat förrut och blir tvungen att sitta där i flera timmar!
    Så hade man ju aldrig gjort på någon annan typ av fest!

Det hörde kanske inte till denna tråden egentligen men jag har varit irriterad i flera dagar så nu så jag behövde få det ur mig!

Jag och min pojkvän vill inte ha någon middag med bordsplacering och långa tal och spex som egentligen bara är roligt för brudparet, om än det... under vigseln kommer det givetvis handla bara om oss och sånger som passar oss osv men middagen blir en barbeque och folk får sitta var de vill och prata med vem de vill. samtidigt kan vi gå runt och prata med alla gästerna och se till att de har trevligt.
    Om jag ska bjuda in 80 gäster på mitt bröllop vill jag se till att de har trevligt, annars kommer jag inte ha kul själv ändå!

Tycker att många har kommit på riktigt bra grejer att ta upp här på denna tråden. Särskillt brudklänningen i glaskupan men framförallt det där med att gästerna ska följa färgtemat. VAD TÄNKER FOLK PÅ???

• Thailand 08

Och tänk om gästen absolut inte passar i den färgen som temat är??Själv kan jag inte ha gult för då försvinner jag *s*

• valkyriana

Har folk gjort så? Bett sina gäster att klä sig efter färgtemat? Vad bizzart.

• stinakina

Bordsplacering ja....

jag tycker det är jättetrevligt att träffa nya människor, att sitta tillsammans med folk man redan känner är ju skittrist, vi var på 40 årsfest i lördags, tack vare bordsplaceringen så lärde man ju känna fler än "födelsedagsbarnet" och de man kom med..

Om man låter folk sitta vart de vill, hamnar folk alltid i grupper, och jag tycker jättesynd om de som inte känner flera.

Men....det är ju vad JAG tycker.....

Jag gillar gästgåvor med kan jag tillägga

• valkyriana

Stolsöverdrag beställda från USA. Billiga i inköp - men med sjukt mycket i fraktavgift.

100 stycken handgjorda små påsar i organza med monogram. Fyllda med handgjorda praliner med små budskap om kärlek alternativt brudparets namn.
    50% glömmer dem.
    30 % äter upp godiset och kastar påsen
    18% Tar med påsen hem och känner sig tvingade att behålla den.
    1% sparar sin och älskar den
    1% behåller den och låtsas som den är jätteviktigt

• Kireina

Jag frågade min man och hans första tanke var att det är vansinnigt att lägga så mycket pengar på en fest! (och ännu värre att ta lån för det).

Jag tycker det är vansinnigt med alla dessa SVINDYRA underkläder till klänningen.. Man blir ju ändå bara svettig och vill byta när man kommer hem.. Och kanske ännu mer knäppt, att lägga mängder med hundralappar på underkläder till bröllopsnatten, vill inte de flesta ändå vara nakna i slutändan.. Varför inte köpa underkläder till klänningen på lindex och ta det sexigaste nattlinnet eller underkläder man redan har hemma (och som redan finns en relation till).

Jag köpte mina underkläder på lindex för sammanlagt 300 kr och jag spenderade bröllopsnatten (sovandes, totalt slut efter dagen) i mitt finaste nattlinne.

• stinakina
    Kireina skrev 2008-05-27 09:38:36 följande:
    Jag frågade min man och hans första tanke var att det är vansinnigt att lägga så mycket pengar på en fest! (och ännu värre att ta lån för det).Jag tycker det är vansinnigt med alla dessa SVINDYRA underkläder till klänningen.. Man blir ju ändå bara svettig och vill byta när man kommer hem.. Och kanske ännu mer knäppt, att lägga mängder med hundralappar på underkläder till bröllopsnatten, vill inte de flesta ändå vara nakna i slutändan.. Varför inte köpa underkläder till klänningen på lindex och ta det sexigaste nattlinnet eller underkläder man redan har hemma (och som redan finns en relation till). Jag köpte mina underkläder på lindex för sammanlagt 300 kr och jag spenderade bröllopsnatten (sovandes, totalt slut efter dagen) i mitt finaste nattlinne.
    Jag köpte en bustier på coop för 24.50
    På bröllopsnatten ska jag bara ha vigselringen på mig
  • valkyriana
    stinakina skrev 2008-05-27 09:40:32 följande:
    På bröllopsnatten ska jag bara ha vigselringen på mig
    PERFEKT!
  • stinakina

Japp!!

valkyriana skrev 2008-05-27 09:50:52 följande:
    PERFEKT!
Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!