• Fjosok

Things like this can only happend på bröllop!

Okej, tänkte starta en tråd på skoj (dvs, den ska tas på skoj och lätt ironisk)

Efter att ha surfat på BT en tid inser jag mer och mer att det finns vissa saker som egentligen är totalt vansinniga, som på bröllop faller sig helt okej och totalt självklara för många.

Självklart är 99 av dessa brudpar/brudar(oftast) medvetna om hur snudd på bisarra många av dessa saker är. Men att det också är det som är lite roligt.

Följande har jag hittat och kommit på.

1. Toalettkorgsrim - bara toalettkorgar kan jag förstå iofs men att rimma på dessa.
    2. Timslånga diskusar om barn eller inte (brudparet bestämmer, fine!)
    3. Sockerbitar med brudparets monogram inristade.
    4. Secret Box! Vi kollar ner på utvikningsmodeller i dagens samhälle, med all rätt, men då man gifter sig så ...
    5. PANIIIIIK!!!!! - typ gardinerna matchar inte med mormors BH.

Okej, hjälp mig fylla på denna tråden nu

• Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!
  • Kärlek ger näring åt själen

Haha det kanske man skulle göra hihi fast nu har jag iofs redan gjort inbjudningar.. men till ngn som fallit bort som man inte tänkt på... *Hmm*

Fjosok skrev 2008-05-28 21:53:16 följande:
    Vore lajbans om nån skickade inbjudan med SMS
  • gustafmatilda
    Fjosok skrev 2008-05-28 23:12:34 följande:
    sms med rosa sidenband
    Eller så gör man ett lulligt inbjudningskort, fotar med mobilen och skickar som mms till alla inbjudna. Så mycket tid och pengar man skulle komma undan med! ;)
  • Fjosok

ja, dessa inbjudningar har jag ibland svårt att förstå ... ett enkelt snyggt kort räcker all the way för min del

• gustafmatilda

Ja, det gör det egentligen. Men samtidigt så ÄR det jätteskoj att pyssla och det tycker många. Vissa tror inte att de är så pyssliga och nu har de ett tillfälle då de "får lov" att pyssla på. Så det kan jag förstå, att många leker loss lite. Jag var dock väldigt noga med att våra kort inte fick bli lulliga på något sätt, det passar inte oss helt enkelt. Och så blir det tyvärr väldigt tacky när man "lullar på" ;)

• Fjosok

ja, förstår att det är skitskoj

jag uppskattar ju prinsessig design på bröllopskläder, dock inte många brudar som gör idag

• gustafmatilda

Haha, ja inte gör jag det iaf ;) Vackert och drömskt = jatack, sött och pnuttigt = nejtack!

=)

Nu ska jag nanna, gonatt med er!

• Lakritspuck

Fast just inbjudningar (och i viss mån festprogram) förstår jag om man vill lägga krut på, jag vet många som sparar sånt som minne.

• Fjosok

tja, men många killar gillar docksöta klänningar på tjejer

sov bäst :)

• gustafmatilda
    Fjosok skrev 2008-05-29 00:08:51 följande:
    tja, men många killar gillar docksöta klänningar på tjejer sov bäst :)
    Kanske därför jag inte är kille? ;)

Oki, gonatt igen!
Svar på tråden Things like this can only happend på bröllop!