• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • nennesjuttioåtta

för övrigt måste jag bara berätta att min fantastiske man överraskade mig med en kidnappning till Axmar brygga för en lång middag med utsikt över fjärden. MMm hummersoppa med färska räkor och sikrom, krutonger och aioli till förrätt (maken åt rencarpaccio), grillad lax med nåt basilikaskum, pinjenötter, pressad potatis (maken åt här en kallsäkänketallrik med en massa olika sillar, räk- och laxpryttlar) och till efterrätt blev det mandelflarnkorg med glass och hjortronsås. Inget vin, men maken fick öl och snaps och jag körde bilen hem som tack. Rekommenderas om ni ska norrut någon gång! Utsikten är skön!

• Lapinette

Axmar brygga - geografiskt var? Later underbart!

Sjalv hade jag en underbar middag igar ocksa da maken bjod mig och svarmor. Njot sa hogt att maken sa at mig att beharska mig . Denna helg har verkligen bestatt av god mat och goda viner..ska nog inte stalla mig pa vagen nar jag kommer hem.

• muggles

Har också hittat hit! Grattis Tinga till 2 små krabater - det blir bus*2 när de blir större! Har tänkt massor på er under helgen... Tänk att den minste väger lite mer än ett halvt kilo smör... Otroligt!

Har haft en urskön e
    Moa

• muggles

oooooooooooooops, råkade visst trycka på fel knapp...

Har haft en urskön helg men största nyheten är att Moa idag har sagt Mamma för första gången!!! Fast jag är fortf osäker på om hon vet vad hon menar med det el om det bara är mamama-ljuden. Men ett par ggr har hon tittat på mig och sagt Mama alldeles tydligt, man kan ju tolka det hur man vill...

• Izzie

Vad härligt det låter med en massa mysiga middagar! Jag undrar liksom Lappis, var man hittar Axmar brygga, Nenne?!

Oh vad kul Muggles! Är det hennes första ord? Måste kännas helgott i mammahjärtat att höra ens lilla bebis säga Mamma för första gången... *längtar*

Själv är jag tillbaka efter en söndagsmiddag hos svärmor samt en snabb shoppingrunda. Hittade en bikini, eller rättare sagt en tankini. Känns super!!! Jag måste alltid leta halvt ihjäl mig efter badkläder annars, och nu bara sprang jag på det här setet utan att ens leta. Känns oxå bra med tankini eftersom jag inte ser fram emot att lufta min degiga mage med bristningar denna sommaren. Får nog vänta till nästa sommar innan den får se dagsljus igen...

• Victory

GRATTIS Tinga och hela familjen! Skönt att snittet gick bra och du verkar ju pigg som redan är uppe och skriver. Det ser ju hoppfullt ut för de små också men det är väl bäst att vi håller tummarna ett tag till!

Själv har jag varit väldigt duktig i helgen och putsat (i princip) alla fönster i huset och vårstädat vardagsrum och matsal. Det känns så skönt! Snodden/Snoddan i magen hänger snällt med på alla mina aktiviteter.

• Telemarkgrrl

Stort fett grattis till Tinga och make för dom två små!! Baby 3 Skönt att allt har gått bra hittills!

Kram!

• Telemarkgrrl

Nenne, fy f*n vad jag håller tummarna för dom små trillingarna nu!!

• Piggelin1

Hej allihopa,
    hoppas ni haft en lika skön helg som vi!
    Var på liten utflykt med kompisar till Mollösund igår - lite kyligt men det är så himla FINT där! ...och god picknick hade vi plus kompisarna fixat dessutom, mmm!

Lappis - tänkte på dig när vi promenerade runt där, att ni hade tänkt åka dit i somras. Gick till & med förbi stället som jag mindes att ni hade bokat

Idag blev det brunch hemma hos en killkompis, mmmm igen!
    Nu sent på em gled vi in en sväng till Liseberg (vi bor ju precis intill), första gången i år. Alltid roligt att knalla omkring & kolla på folk där

Muggles, vad kul att Moa sagt "mamma"!! Här hemma har vi en tjej som testar sina röstresurser för glatta livet titt som tätt - det finns ju hörselskydd för bebisar, ibland skulle undertecknad behöva det med

• Piggelin1

Fick ett nytt mess från Tinga innan idag - jag klipper in det i vanlig ordning

"Hej! Så här långt flyter allt bra m barnen; läkaren är mkt nöjd. Store har respirator, men börjar pigga på sig. Lille andas själv & har ett himla humör! Kram xx"

Svar på tråden Barnkarusellen 2