• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Tinga

Sådärja, då var en ny tråd igång!

Tänkte bara skriva ett kort inlägg för att hälsa från hela familjen! Vi tackar allihop för ert massiva stöd och är så glada för att ni tänker på oss.

De små killarna föddes som sagt med snitt igår eftermiddag, och allting gick bra, både med dem och mig. Den lille är den som mår bäst, nu sen de kommit ut, eftersom han var riktigt lack på tillvaron i mammas mage. Han andas helt själv (i motvind - förklarar mer senare), medan den store, som ju helst ville vara kvar i magen, behöver respirator.

Nu ska maken och jag ner till neonatalavdelningen och mata de små, men jag återkommer.

Kramar till er allihop!

• MSW

Åh, jag blev alldeles nervös när tråden var slut, och jag inte kunde kommentera snittet på något vis, men sådan tur att du hade startat en ny Tinga!
    Skönt att höra ifrån dig själv också hur det är.. Verkar som att allt är väldigt bra, trots omständigheterna, inlägget känns iaf väldigt positivt! Skönt!!
    GRATTIS TILL ER!! Och hoppas att det fortsätter att "flyta på" (om man nu kan säga så när det blev sån här konstig början..??) Och ser fram emot att höra hur det går för er!

• MSW

Bs: Krya på er! Jobbigt med feber, men är det inte så att barn oftare får högre feber? (eller har jag hittat på det själv.. )

Om jag tänkt kommentera något mer så försvann det ism jag läste om Tingas snitt!

• BrudSommar2006

Vilken tur att det finns en ny tråd, jag blev också helt nervös när jag insåg att den gamla var stängd helt plötsligt!!

Stort grattis och många kramar till Tinga med ny familj!!!

Här är vi inne på ännu en dag med feber, jag börjar verkligen tröttna!

• junilejon

Tinga...

Herregud jag fick ett mess av MrsB som talade om att dem små kom ut igår,jag fick en chock!! Skönt att höra att ni mår bra efter omst iallafall....jag tänker på er jätte mycket!!
    Vad heter dem små underverken nu då??? Är grymt nyfiken

• start september

Åh vad skönt att se att du är i form för att skriva Tinga! GRATTIS till de två små! Hoppas så att de orkar vänja sig vid livet härute i lagom takt att det går så bra som möjligt.

Stor kram!

• Mrs  B

Nu har jag också hittat hit!!!!

Tinga
    Grattis än en gång!!!!!!
    Och vi håller tummarna för att det ska gå bra framöver med småkillarna. Är också nyfiken på vad de små liven ska heta....

Här renoverar vi för fullt. Kontoret är snart klart och det ska bli skönt för jag hatar att det är skitit överallt, en massa oreda osv. Men maken har planer på att redan nästa helg göra sovrummet också så vi får väl se hur det blir.

Helgen hat annars varit väldigt intensiv.
    Valborg, övernattning, renovering, barnlek (Max har lekt med grannflickan två dagar på rad), massa besök här och grillning osv.

Kommer att vara helt slut imorgon......

• Izzie

Åh vad kul att höra ifrån dig Tinga! Hur mår du själv? Maken & killarna? Hur ser det ut för er nu, har ni fått ett rum el lägenhet på sjukhuset där ni kan bo tillsammans medan killarna är kvar på Neo? Hur gör man med matning? Får du pumpa för att hålla amningen igång eller får de mat via dropp el sond eller hur funkar sånt när de är så små?

Här har det oxå varit en intensiv helg... Tyvärr har vi varit borta mycket på kvällarna vilket har fått Matildas dygnsrytm att rubbas. Nu har hon vaknat flera gånger per natt. Dessutom har hela familjen åkt på förkylning så hon ligger och snorar stackarn. Det är ju så jobbigt att höra henne försöka andas vettigt genom näsan och så frustrerande att hon inte kan fräsa... Men hon är ganska pigg ändå, så det är ingen fara med henne.

I förrgår testade vi att ge henne smakisar för första gången. Hon tyckte det var jättekonstigt. Fattade inte alls vad hon skulle göra med purén och klöktes flera gånger. Stackarn! Testade några små skedar med gröt igår och det verkade hon gilla något bättre. Eller oxå var hon bara lite mer van vid konsistensen? Kul är det hursomhelst att ge henne mat!

Igår var vi ute i trädgården och röjde lite för första gången i år. Så härligt nu när det börjar slå ut överallt. Jag älskar våren!

Vårkramar till er alla och en lite extra lång en till Tinga!

• Lapinette

Stor kram till Tinga med familj! Bra start pa den nya traden.

• nennesjuttioåtta

härligt initiativ Tinga Skönt att höra att allt ser bra ut och välkomna grabbarna ordentligt!! Hälsa maken och ta hand om er!

Här lyser aladåben med sin frånvaro. Vet inte om den passerat eller är på g. Har inte haft tillgång till ÄL-testen heller så imorse när jag testade för första gången var det ju såklart negativt. Har haft lite molvärk i äggisarna några dagar men som sagt, inga snigelspår (mer än de naturliga efter ... ja. Mask-invasion! Jag älskar också våren! ) Nu ska vi åka på husvisning, hoppas att det känns lika bra som sist vi var där! Budgivning blir inte förrän nästkommande vecka. Jag vill ju veta NUUUU!

Solen skiner, så nu är det utomhusvistelse som gäller idag! Kram på er!

Svar på tråden Barnkarusellen 2