• sany

snälla hjälp viktigt för mig!!

hej jag vill ha upp i vikt sa fort sa böjligt p.g.a min brundklänning jag har köpt de men den siter inte sa bra för mig jag beöver 6-10kg
    vet nån någon medici från nån annat land om det finns inte i sverige ler nått snälla hjälp jag beöver dom (jag vill inte sy om klänningen skulle inte va bra) jag har en månda och 10dar på mig hjällp snälla

• Svar på tråden snälla hjälp viktigt för mig!!
  • becky79
    sany skrev 2008-04-13 21:29:19 följande:
    jaa mne jag vill väga mer oxå
    Det låter som ett skämt
    (jag har en kompis som gjorde samma sak så.... finns nog folk som har problem med detta o inte åt motsatt håll)

Det du kan göra är att du äter mer kcal per dag, jag vet inte hur du äter nu, men... det du kan göra är att vid varje måltid ta mjuktbröd med någon form utav pålägg till.
    Ifall du inte äter pasta/ris/bröd osv så ät det...
    Kanske t något mål äta efterrätt iform utav något, typ kaka/kex eller mousse/glass eller annat likn.
    Ät frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och sen på kvällen något ännu (dvs normalt 5ggr dagen).

Du ska ju inte frossa, farligt och inte bra för magen, du kommer bara få ont o det kommer ut.

Du kan välja att köpa protein drinkar (som andra bantar med) ta det som en xtra shake, inget farligt men några hundra kcal xtra.

Ifall du lägger på "normalt" med lite mer kcal så kanske du går några kg.

hitta link. t dig:

www.aftonbladet.se/kropphalsa/nyheter/article391471.ab
    www.dietist.se/viktokning.htm
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article148400.ab
  • stenbruden

Jag vägde 49 när jag var 17 år och är ca 170 cm.. Men det var sån jag såg ut då, jag tränade visserligen mycket men mina riktiga former kom efter 20..
    Inget jag kunde påverka utan sån var min kropp.

Vad är det för fel med det? Sany varför MÅSTE du upp i vikt? Vissa är smala andra mulliga, alla är olika.
    Anpassa klänningen efter dig o inte tvärtom!

• PL080802

Intressant att ens (även min) första reaktion är du inte bör gå upp medan andra trådar hejar på tjejer som vill gå ner 20 kg. Jag kan inte ge några råd utvöver de du fått men önskar lycka till!

• johannesson

känner väll spontant när jag läser att du nog ska köpa en klänning som passar din kropp...för övrigt så är det ju inte bra om du inte trivs med din kropp men du kan nog inte ändra den på 1 månad..

• Vidalila

Men hur länge har du haft klänningen då? Kom det här så plötsligt? Ska du ens gifta dig? Ang din vikt så: du är ung och inte färdigväxt. Sluta obsessa om mediciner hela tiden och lyssna på folks råd och gå till en dietist om du nu är så orolig.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag förstår bara inte ts hysteri på tabletter. För det blir inte bättre pga medicin.. Snarare tvärtom.. Det är bättre att du försöker hitta en klänning som passar dig. Menar för det första så är du fortfarande i din växtfas då din kropp inte är helt färdigutvecklad och skulle du då börja med en massa mediciner så förstör du detta lika så om du skulle vilja gå upp i vikt.. Menar det låter mer som om du inte riktigt tänkt igenom allting.

• sany

kanske har ni rätt a jags ka gifta mig

• weinlove
    sany skrev 2008-04-15 21:00:44 följande:
    kanske har ni rätt a jags ka gifta mig
    sa du inte att du skulle det redan?
  • sany

aa de ska jag vad er fellet på det

Svar på tråden snälla hjälp viktigt för mig!!