• sany

snälla hjälp viktigt för mig!!

hej jag vill ha upp i vikt sa fort sa böjligt p.g.a min brundklänning jag har köpt de men den siter inte sa bra för mig jag beöver 6-10kg
    vet nån någon medici från nån annat land om det finns inte i sverige ler nått snälla hjälp jag beöver dom (jag vill inte sy om klänningen skulle inte va bra) jag har en månda och 10dar på mig hjällp snälla

• Svar på tråden snälla hjälp viktigt för mig!!
  • Lilje

Otroligt att det finns de som vill gå upp i vikt... varför vill du inte sy in klänningen istället?

• Lillsnufflan

Ja, just det, tipsen ovan kom från min syster som är kostvetare och hon sa att du ska gå till en dietist också så du får en diet som passar just dig. Ta kontakt med din vårdcentral.

• sany

jag er 160cm jag har varit hos läakre han säger att den er ingen fel åa mig bara att jag måste tvinnga mig själv att äta men jag har ingen apetit finns det nån medici snälla i er hem länder ksnke

• Miss Emi

6-10 kg på 1 månad och 10 dar låter inte realistiskt...
    Annars är de ju bra tips som lillsnufflan skriver! Olivolja är bra!

Tror dessvärre att det bästa du kan göra är att sy in klänningen, det känns som det sundaste alternativet på alla sätt.

Själv är det viktnedgång som gäller för mig men jag satsar på 6-10 kg på ett år...

• Joji
    sany skrev 2008-04-13 14:05:03 följande:
    jag er 160cm jag har varit hos läakre han säger att den er ingen fel åa mig bara att jag måste tvinnga mig själv att äta men jag har ingen apetit finns det nån medici snälla i er hem länder ksnke
    Om aptiten är ur funktion så kan det vara så att man måste tvínga sig själv att äta, även om man inte har aptit... Lära sig att äta på fasta tider, hur mycket man ska äta etc. Om man gör det så kan aptiten till slut komma igång, när kroppen lär sig känna av om man är hungig eller mätt.

Uppsök en dietist, som kan hjälpa dig!
  • sany

asså men finns det inte nån medeicin lr

• Joji

Vad ska medicinen i så fall vara för? Öka din aptit? Som sagt så kan man lära sig att styra aptiten, få den att komma igång..

• weinlove
    sany skrev 2008-04-13 14:19:36 följande:
    asså men finns det inte nån medeicin lr
    Fråga dokton. Denne lär ju veta plus att han eller hon kan ge tips och råd om hur du kan gå upp i vikt.
  • sany

jag har frågat men han så ätt bara det måste finnsa nått för att jag kan gå upp i vikt

• misstrixie

Om du vill prova någon medicin så måste du gå genom läkare, det är jättefarligt att mixtra med sådant själv. Det finns så mycket sk*t till salu på nätet men man vet aldrig vad som kan finnas i, hur det påverkar kroppen osv. Det verkar som om du är desperat efter att hitta en lösning så jag blir lite orolig att du ska göra något ogenomtänkt... gör detta på rätt sätt med experthjälp!

Svar på tråden snälla hjälp viktigt för mig!!