• sany

snälla hjälp viktigt för mig!!

hej jag vill ha upp i vikt sa fort sa böjligt p.g.a min brundklänning jag har köpt de men den siter inte sa bra för mig jag beöver 6-10kg
    vet nån någon medici från nån annat land om det finns inte i sverige ler nått snälla hjälp jag beöver dom (jag vill inte sy om klänningen skulle inte va bra) jag har en månda och 10dar på mig hjällp snälla

• Svar på tråden snälla hjälp viktigt för mig!!
  • Kärlek ger näring åt själen

Hahaha Det har jag också undrat *asg* Stackars Vigselförättare ivarje fall
    världens vackraste skrev 2008-04-18 20:01:23 följande:

Fattar fortfarande inte vad vigselförättaren har med det där att göra? Någon?
  • Vidalila

Sany var bor du? Om du menar allvar så kan du nog behöva en del tips från folk som bor nära dig för att det här ska gå att fixa.

• Helena1978

Har läst igenom hela tråden... konstigt. Det jag iallafall tror mig förstå är att vf är en förkortning på varför... eller är?

• Vidalila

Är hon 17 så går hon i vanlig skola. SFI går man när man är vuxen.
    Marsaphir Marlean skrev 2008-04-18 19:51:06 följande:

TS Dags att gå SFI?
  • Helena1978

Men då går man väl på gymnasium och det är väl inte obligatoriskt eller?

• Vidalila

Nej det är inte obligatoriskt att gå gymnasiet,det är inte onbligtoriskt med SFI heller. Men ungdomar som kommer till Sverige och behöver lära svenska går och gör det i gymnasieskolorna, men då går de på anpassad undervisning tills de kan gå vidare. Man läser alltså alla ämnen som en vanlig undervisning, fast utifrån sin egna nivå.

• Helena1978

aha, då förstår jag. Det vore ju vara bra för ts.

• Vidalila

Vi förstår ju vad hon menar och det är huvudsaken.

Till saken nu då Sany, var bor du? Tänker att vi skulle kunna ge dig lite tips istället för att diskutera huruvida det du säger är sant eller inte. Själv bor jag i Malmö.

• Vidalila

Men jag tänkte på en sak Sany

Är du 17 år? Kommer du att vara det när ni gifter er också? Då kan ni inte gifta er utan länsrättens godkännande, och det är de väldigt, väldigt resriktiva med.

Svar på tråden snälla hjälp viktigt för mig!!