• blivandefruvike

gift sig ungt?

hur många här inne har gift sig ungt?

jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
    tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?

• Svar på tråden gift sig ungt?
  • Stardusty

Jag är 23 och kommer så vara när vi gifter oss Min m2b är äldre, 40 år

• emeliek45

jag fyllde 21 år i fredags och kommer att vara 22 när vi gifter oss.

• MissieA
    Tooticki skrev 2008-04-07 20:51:44 följande:
    Nej precis, och då är de nöjda med det. Precis vad jag menar också, tror dock att du hakat upp dig på min formulering som du inte tolkat riktigt som jag menade den.
    Alltså jag har inte hakat upp mig på något håller med dig.

jag tycker att människor i allmänt har en bild av hur en person som är 20 år SKA vara oavsett vad det handlar om.
  • patti87

jag är 20, vi gifter oss en månad innan jag fyller 21 :)

• hondafreak

Här kommer mormor då.....
    Jag var 25 och min man 31 när vi gifte oss.
    Det höll i 14 år tills han dog ifrån mig och barnen.
    Livet går vidare och nu kommer jag vara 43 och min m2b 38 när vi gifter oss i aug.
    Man känner själv hur mogen man är i unga år, fast med erfarenhet av tonårsbarn säger jag att de kanske inte vet så mycket om livet som kanske behövs innan man gifter sig men man tror sig veta precis hur det ska vara och fungera i framtiden. Kanske behöver man luta sig tillbaka en tid. Skäll inte på mig nu, missförstå mig rätt !

• Carmilla79

Jag har en kompis vars föräldrar gifte sig när de var 19 och de har varit ihop i 43 år nu.

Personligen tror jag inte jag skulle varit redo att gifta mig kring 20, men det beror nog på att för mig var ju allt ganska fokuserat på att ha slutat gymnasiet och se fram emot universitetsstudier. Jag kände till par som flyttade ihop vid 19 och det fanns ju många som flytta ihop med sin partner i tidiga 20-årsåldern. Då tror jag det funkar att gifta sig också om det känns rätt, men det är nog bra att tänka igenom noga så man verkligen känner att det är rätt val. Precis som man ju ska när man flyttar ihop med någon. Sen tog ju många av förhållandena slut, men vissa höll ju och är gifta nu. Så olika!

Själv är jag ju lite gammaldags och känner att jag bara vill flytta ihop med en kille om jag kan se framför mig att vi kommer förlova och gifta oss i framtiden. För mig är flytta ihop = förstadie till förlovning. Men det är jag nog ganska ensam om att tänka så.

• weddinggirl08

Jag är 27 och han 23 när vi gifter oss. Jag tycker inte man kan avgöra en persons mogenhet enbart på ålder. Av egen erfarenhet så kan en yngre person ha kommit så otroligt mycket längre i mognad än en ung person. Det enda jag kan säga är att de flesta av oss inte alls är samma människa vid 18 som vid 25 tex. Men det är ju väldigt individuellt! Gifter man sig av rätt anledning så spelar åldern ingen roll.

• Tutik och Prasart

19 år tycker inte jag är så ungt.
    jag är 25 år och min sambo är 33 år när vi gifter oss i år.
    Det är ju mer eller mindre lustigt om man gifter sig i den här åldrarna.
    Det är ingen av mina kompisar eller bekanta som gifter sig.
    De skaffar helldre barn och kan inte förstå varför jag ska gifta mig som 25 åring med någon jag bara varit ihop med i 2 år.

Så ålderna har ingen betydelse när du gifter dig tycker jag.
    Man ska gifta sig när man känner sig redo och vet vad man ger sig in på.
    Men det kanske inte alltid blir som man tänkt sig men så är livet.

• weddinggirl08

Konstigt va? Gifta sig är ju såå STORT o allvarligt så det måste man vänta med men skaffa barn är inte så farligt... Hmm, bakvänt egentligen Inga påhopp nu, gjort det själv haha
    Tutik och Prasart skrev 2008-04-08 14:27:09 följande:

19 år tycker inte jag är så ungt.jag är 25 år och min sambo är 33 år när vi gifter oss i år.Det är ju mer eller mindre lustigt om man gifter sig i den här åldrarna. Det är ingen av mina kompisar eller bekanta som gifter sig.De skaffar helldre barn och kan inte förstå varför jag ska gifta mig som 25 åring med någon jag bara varit ihop med i 2 år.Så ålderna har ingen betydelse när du gifter dig tycker jag.Man ska gifta sig när man känner sig redo och vet vad man ger sig in på.Men det kanske inte alltid blir som man tänkt sig men så är livet.
  • ohlala

håller med weddinggirl. jag tycker det är (enligt mina värderingar) sjukt konstigt att inte ens ha giftemål i åtanke när man skaffar barn. med alla juridiska aspekter, trygghet och band det innebär. jag menar det finns ju 60 sek långa borgliga vigslar, äktenskapsförord och skilsmässa men det finns ju ingenting som kan göra födda barn ogjorda! barn skaffar man med den man vill leva resten av livet med och då kan skall man väl ordna det bäst möjligt och tryggast för sin partner om ngt skulle hända.

Svar på tråden gift sig ungt?