• blivandefruvike

gift sig ungt?

hur många här inne har gift sig ungt?

jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
    tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?

• Svar på tråden gift sig ungt?
  • snippy 19juli

själv ejag 27år jg tycker det e rätt ungt;) kram

• Hajime

jag är 20 nu, kommer fylla 21 två månader efter bröllopet och min m2b har fyllt 21 i år...

• Tooticki

Vi kommer vara 23 respektive 30 när vi gifter oss om 12 dagar. Personligen tycker jag att det är viktigt att man tänker igenom varför man gifter sig. Sen kan jag bara se till mig själv och jag vet att jag är en helt annan person nu än vad jag var vid 20 års ålder. Jag tycker att det är viktigt att man känner att man "lekt av sig" innan man tar ett så stort steg och där är ju alla olika. Jag hade ett stort behov av att leka av mig och gjorde det under 1,5 år efter mitt förra långa förhållande. Sen gäller det ju att man ska vara säker på att kunna stå vid varandras sida både under de bra och det dåliga tiderna. Det är kanske något man inser vidden av först efter ett tag.

Fördmar mot unga brudpar handlar nog om att de flesta känt ett behov av att prova, testa, "leka av sig" och förändras åt olika håll innan man hittat sig själv och att man inte vill att de ska börja sitt vuxenliv med en skilsmässa i bagaget. Eller, tänker jag fel?

• MissieA
    Tooticki skrev 2008-04-07 19:00:32 följande:
    Vi kommer vara 23 respektive 30 när vi gifter oss om 12 dagar. Personligen tycker jag att det är viktigt att man tänker igenom varför man gifter sig. Sen kan jag bara se till mig själv och jag vet att jag är en helt annan person nu än vad jag var vid 20 års ålder. Jag tycker att det är viktigt att man känner att man "lekt av sig" innan man tar ett så stort steg och där är ju alla olika. Jag hade ett stort behov av att leka av mig och gjorde det under 1,5 år efter mitt förra långa förhållande. Sen gäller det ju att man ska vara säker på att kunna stå vid varandras sida både under de bra och det dåliga tiderna. Det är kanske något man inser vidden av först efter ett tag.Fördmar mot unga brudpar handlar nog om att de flesta känt ett behov av att prova, testa, "leka av sig" och förändras åt olika håll innan man hittat sig själv och att man inte vill att de ska börja sitt vuxenliv med en skilsmässa i bagaget. Eller, tänker jag fel?
    Jag håller med dig fast bara till viss del. Det beror ju på ifall man är i behov att leka av sig och när man har det behovet också. Det är nog så att dem flesta har det behovet vid 20 årsåldern, men det finns undantag. Jag är själv ett undantag och "lekte av mig" vid 15-17 och har inte haft det behovet sedan dess och tycker verkligen att det är skänt att ha gjort det dock. Men jag tror inte att alla har det behovet heller, och sen kan det nog vara en del människor som behöver "leka av sig" under en längre period alltså säkert i 20-30 eller mer år. Så det är inviduellt tror jag.
  • Tooticki

Det var det jag menade med meningen nedan.

"Jag tycker att det är viktigt att man känner att man "lekt av sig" innan man tar ett så stort steg och där är ju alla olika."

• Duchess

Det blir ju ändå lite lustigt när många unga brudar försöker berätta att just de är mogna... Jag känner ingen här, så jag varken kan eller vill peka ut de mogna/omogna. Intressant är det iaf.

• Tooticki

Förstår hur du menar Duchess men jag tycker att skillnaden mellan en person på 20 och 23 oftast är större än den mellan en på 23 och en på 26.

• MissieA

Det jag menar är att alla kanske inte behöver " leka av sig", alltså inte tycker det är nödvändigt i livet.

Problemet ligger i den bilden man har av hur någon SKA vara vid just en ålder.

• Tooticki

Nej precis, och då är de nöjda med det. Precis vad jag menar också, tror dock att du hakat upp dig på min formulering som du inte tolkat riktigt som jag menade den.

• Lövings

Jag kommer vara 22, 18 dagar tills jag fyller 23 när jag gifter mig.
    Min sambo kommer att vara 29 år.

Vi kommer ha varit ihop 3 år, förlovade 2½ år och bott ihop i 2½ år....

Svar på tråden gift sig ungt?