• blivandefruvike

gift sig ungt?

hur många här inne har gift sig ungt?

jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
    tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?

• Svar på tråden gift sig ungt?
  • lindahallman

nej! jag är arton nu men kommer vara 19 när jag gifter mig. det tycker inte jag är för ungt, det får man bedöma själv när man är redo. det kan ingen annan bestämma åt en!

• krian87

jag är och kommer vara 21 när vi gifter oss och han 26. tycker inte det är för ungt. livet är till för o levas. känner man att man har hittat dne rätte, varför vänta tills man är 30 för att de ska "se bra ut"? Mina föräldrar gifte sig i samma åler och är ännu gifta..=)

• lillasmilla

jag är 23 och min m2b är 26 alldeles lagom, tycker jag! =)

• Duchess

Håller med sokkerstruten om att det är en större grej att skaffa barn än att gifta sig. Personligen skulle jag avråda från att gifta sig så pass ung som 19 år. Det betyder inte att det är omöjligt att få relationen att fungera. Jag har själv flera vänner som gift sig unga och fortfarande håller ihop. Men jag har också sett alltför många exempel på par som glidit isär i åren mellan 20 och 25. Det händer ofta väldigt mycket i våra liv just då.

• esset50

17 år. Jag var lillgammal, maken 8 år äldre. Firar 21 årig bröllopsdag i sommar. Fortfarande kära i varandra. Fött upp 2 barn, Bägge välartade o arbetsamma. Varje dag har inte varit lycklig, livet ser ut på det sättet.

Brukar skoja om att vi borde ha medalj - Tapperhetsmedalj - bägge två. En kompis ordnade det till 20 årsdagen :)

Intentionen vid varje ingånget äktenskap borde vara att det ska fungera livet ut. Vi själva hoppas o tror på oss! Jobba på det hela, bjuda till, stötta varandra.

Man kan aldrig veta säkert, det finns aldrig några garantier. Ingen äger den andra.
    DOCK: Man kan välja att se vardagen som Trygg eller Tråkig.

Lycka till!

• Hammerman

Ganska intressant det där ändå. Jag menar, för femtio år sedan ansågs man väl mer eller mindre konstig om man var 25 år och ogift, idag får folk gåshud om någon gifter sig innan de fyllt typ 37...

• lillan31

FÖR ungt kan man nästan inte säga, det är ju så individuellt, och vad innebär "lagom" ålder....?

Det där vet man ju bäst själv. JAG var inte redo när jag var 19. JAG är redo nu, vid 31 års ålder.

• matildaochniklas

Jag är 20 år och kommer hinna fylla 21 innan jag gifter mig, min m2b är 24. För oss är det självklart att gifta oss, vi har levt tillsammans i fyra år så det känns naturligt att ta nästa steg.

Så om du tycker att det känns rätt så kör på det!

• Joeline

Jag kommer att vara 28, tycker det känns lagom (även om många tycker att det är ungt, har många jämnaåriga kompisar som gärna väntar några år till...) Jag tyckte nog när jag var 19 att jag var redo, men med facit i hand nästan ett decenium senare, kan jag se att jag INTE var det... som nån annan här skrev tidigare så händer det otroligt mycket de där åren mellan 20 och 25...
    Å andra sidan kan det ju bli så också att man växer åt samma håll de åren, och då är det ju bra!

• världens vackraste

Min syster var 20 och hennes man 18 när de gifte sig, de har varit gifta i 20 år har 3 barn och är lyckliga, är det rätt så är det. Strunta i vad alla säger.

Svar på tråden gift sig ungt?