• blivandefruvike

gift sig ungt?

hur många här inne har gift sig ungt?

jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
    tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?

• Svar på tråden gift sig ungt?
  • weinlove

Min mamma gifte sig när hon var nitton och pappa var 21. De är fortfarande tillsammans än idag =D

• ohlala

äh men gifter man sig efter 12-20 år... ja varför gör man det då?

• brud2009

ohlala
    Av kärlek precis som alla andra (hoppas jag)!

• ohlala

jo men varför vänta så jäkla länge?

• brud2009

För oss handlar det om ekonomin, 2 barn samt hus. Vi var 18 och 23 när vi träffades och jag hade väl igentligen velat vara gift innan vi skaffade barn men så blev det som det blev och nu (aug. -09) ska vi äntligen gifta oss!!!

• brud2009

Glömde säga att när vi gifter oss har vi hållt ihop i 12 år!

• Maria2009
    ohlala skrev 2008-03-29 23:26:44 följande:
    jo men varför vänta så jäkla länge?
    Varför ha bråttom?

Om man är gift eller inte har absolut inget att göra med hur bra ens förhållande är.
  • Tolftejuli

Jag kommer vara 20år och min m2b kommer vara 23år. Vi har varit ihop i 6 år har två barn i lag.
    Dom i vår omgivning är bara glada för våran skull. Ingen som har sagt att vi är för unga för att gifta oss eller att skaffa barn. Visst fick man blickar när man som 17 åring gick på stan med en nyfödd bebis, men inget som man ska ta åt sig av. Gäller samma sak när man gifta sig ung tycker jag. Ta inte åt er av vad andra tycker och tänker det enda som betyder nått är att ni älskar varandra och är villiga att sattsa på ett äktenskap.

• patti87

jag gifter mig en månad innan jag fyller 21:) tycker att det är ung men det är bara positivt :)

• Kärlek ger näring åt själen

Hmm jag håller med. Min mamma har varit gift 3 gånger och jag sa alltid att jag ska ALDRIG gifta mig.. det var bara ett papper och en extra ring. Men när jag träffa min m2b så sa han " Jag vill inte gifta mig och inte ha fler barn" och jag accepterade det även om det var sorg i hjärtat. Men efter 6 månader så hade han tänkt om

Såå jag håller nog med de flesta att så länge ni är säkra på att det är er m2b ni vill vara med så GO FOR IT!!
    Menar det enda jag kan reagera på är 13-15 åringar som förlovar sig. Det tycker jag är liite fel iom för mig är förlovning=bröllop (dock inte direkt kanske).

Samtidigt så kan det vara skönt att göra det tidigt för att kunna bygga vidare i livet Alla är vi olika och tänker olika

watz 84 skrev 2008-03-29 19:50:23 följande:

Jag har alltid sagt att jag aldrig ska gifta mig. Aldrig varit intresserad, plus att jag har föräldrar som gift och skilt sig stup i kvarten. MENsen träffade jag min M2b. han friade efter tre månader tillsammans och allt var så rätt. Känner man att det är rätt och att man kan se sig själv som gammal och rynkig tillsammans så tror jag inte det spelar någon roll. livet är ju inte över bara för att man gifter sig /skiljer sig eller skaffar barn.
Svar på tråden gift sig ungt?