gift sig ungt?
hur många här inne har gift sig ungt?
jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?
hur många här inne har gift sig ungt?
jag är själv snart 19 och ska gifta mig.
tycker ni de är ungt? lr hur gammla va ni själva när ni gifte er?
jag håller faktiskt med dig i vad du säger.
det var bra sagt.
tack tack! :)
Tutik och Prasart skrev 2008-04-09 21:42:02 följande:
Åldern är bara en siffra. Den spelar ingen roll (om du inte är en ost)
Åldern är bara en siffra. Den spelar ingen roll (om du inte är en ost)
bara för att man är ung så är det inte större risk att ett förhållande tar slut. Jag vet otroligt många som blivit tillsammans från 15-18 års ålder och som fortfarande (15- 30 år senare) håller.
Mycket fördomar kring ålder. Känner man sig redo så tycker jag att man ska gå på sin magkänsla, man lever bara en gång och man kan lika gärna vara död imorn!
man kan absolut vara lika mogen vid 18 pch 40, men en 18åring kan oftast inte mäta sig med en 40 årings livserfarenhet. Jag tror man känner sig själv bättre vid 40... Jag menar absolut inte att an inte är mogen att gifta sig ungt, är själv 22, men man kanske måste känna efter ordentligt för man inte känner sig själv lika väl som om man vore äldre....
eller om du är ett vin eller en Wisky
Jag kan bara säga att jag inte är samma person vid 20 som jag är nu när jag ska gifta mig (är 28), men troligvis är jag inte samma person om ytterligare 8 år. I ett lyckligt och bra förhållande får man växa och utvecklas, var för sig och tillsammans! Tyvärr har jag två vänner som gifte sig vid 19 respektive 21 år som båda är skilda idag... men å andra sidan har jag varit tillsammans med min sambo sen jag var 20 och vi är kärare än någonsin... så inte hänger det bara på åldern i alla fall, snarare på att man känner varandra och har hunnit se varandras goda och dåliga sidor. Lycka till med bröllop och äktenskap
Jag tror inte att det är någon som helst nackdel att gifta sig ung om man gör det efter ett moget övervägande och inte på något infall.
Själv har jag redan hunnit bli 26 och inte gift riktigt än...vi har två underbara barn och de är det största beslutet vi kommer ta i vårt liv...det absolut bästa oxå. nyu när vi har dem har vi alltid en gemensam framtid, även om det dkulle visa sig att om 20 år klara vi inte av att leva tillsamans...vilket jag iofs inte tror kommer ske.
jag tror inte ålder har så mycket som tid att göra i huruvida man kommer stanna tilsammans, jag tror att det är dumt at gifta sig för tidigt i ett förhållande innan man känner varandra, sen kommar man givetvis ändra sig med tiden...förhoppningsvis men har man en stabil grund att stå på och en stark kärlek tillvarandra ska man väl klara det!