• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Linum

Jag tycker att Graafs bok är bättre än Gömda. Den här beskriver bättre hur det (inte) funkar.

Glöm att ni har en dotter är rätt bra också.

Nästa bok blir "Bakom stängda dörrar" av Hansen & Cras. Också ruskig verkar det som.

Tezz: Har läst alla de böcker du skrev om. Pojken-böckerna är bra!

• FruTez

Linum: Men dom är ju så hemska! Alltså pojkenböckerna! Har de tre första. Kunde inte ta till mig all grymhet som han fick utstå från sin mor... Glöm att ni har en dotter tyckte jag var jättebra!

Jag har funderat på att köpa Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak, men har tvekat, det känns liksom för nära på nått sätt. Även om jag hade turen att inte känna någon som gick bort, så var man ju med. Man satt ju och såg alla bilder och filmsekvenser på tv...

Bakom stängda dörrar, verkar också vara ruskig!

Har du några fler tips?

• FruTez

Gillar när människor liksom tar sig igenom svårigheter... såg en bok en gång som handlade om en kille som var ute och klättrade i berg, så ramlade han och ett stort stenblock föll rakt över honom. Benet eller armen blev fastklämt och efter flera dagar utan mat och vatten bestämde han sig för att såga loss sig själv med en fällkniv... Brrr.... men han lever idag och kan berätta om det! Vet inte vad boken heter och har faktiskt inte läst den, men den verkar bra!

• Linum

Brukar läsa hemska böcker ibland för att påminna mig om att vi har det väldigt bra.

Som avbrott till alla kriminalhistorier jag annars plöjer också...

Ha en trevlig kväll allihop!

M kommer snart hem. Vi ska åka till Sävedalen och äta glass! Ha! Där fick ni!

• Ab fab

god morgon.
    insåg att jag inte alls visste vart jag skulle idag så det blir lite surfande innan avresa. sitter på landvetter o dricker kaffe. Charteravgång samtidigt. Barnfamiljer o fulla medelåldersmän. Vilken kliché.

Kul med boktips. Insåg att jag inte läst någon av de föreslagna men skall skriva upp tipsen. Förutom Gömda. Jag kan inte med Liza Marklund.

• Bauti

God morgon.

Sitter här med en Hönökaka i högsta hugg och en kaffe i andra handen.

Snart skall mina hemska hyresgäster flytta. Dom frågade varför dom skall betala två elräkningar. Jag förklarade att ena är nätägaren och andra är elleverantören. Förklarade oxå att jag brukar slå ihop dessa två då de kommer samtidigt, men denna gången blev det inte så.
    Skall bli SÅÅÅÅÅ skönt när dom e väck.

• FruTez

Morsning!

abbe: Jag gillade Gömda väldigt mycket. Så mycket att jag gick och köpte några andra Liza böcker som tex. Studio 6 och Paradiset, vilket visade sig vara ett stoooort misstag! De var inte alls som Gömda och än idag har jag inte lyckats läsa ut dom! Förresten, ha det så trevligt på resan!

Bauti: Gott att bli av med dom hyresgästerna! Har du skaffat några andra än?

• Linum

Dumleglass och Snickers samt någon 2-litersförpoackning. Mums.

• Nibla

Ab,
    Håller med om Liza Marklund. Snacka om hackig journalistsvenska. Blir bara irriterad när jag läser hennes böcker.

Jag har fastnat för böckerna skrivna av Tamara McKinley. Hon skriver berättelser om släkter och öden i Australiensiska outbacken, och varvar dåtid och nutid i sina böcker.
    "Matildas sista vals" och "Jakaranda" är jättebra, om man gillar den genren.

Älskar Stieg Larssons böcker. (N's företag har förresten gjort omslagen till dem. En av hans kollegor är med på framsidan på en av dem, fotot är taget i deras fläktrum på kontoret. Tjejen får pengar så fort boken lanseras i ett annat land. Inga höga summor, men ändå en liten slant!)

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....