Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Linum: Fast vi på den tunga sidan har haft flera rekordår på raken nu! Det är bara detta året som inte gått lika bra... men det andra stora utlandsägda systerbolaget, där har de tydligen lite problem... det smittar nog av sig... shit, pommes frites!
De gör ju så... Lägger över förlusterna på ett annat bolag fastän det inte går dåligt för just det bolaget. Bara för att rädda sig själva. Blä.
påtrycknignar uppifrån.. låter som typiskt undanflyktsbullshit om ni frågar mig. Klart man vill rationalisera men inte vågar stå för det
Tjingis
Ab: Tack för gratulationen!! Så det var idag det var.
Tezz: Kul med intervjun. Alltid kul att få med sig en bra känsla och mer självförtroende.
Tillbaka från tandhyginist och shoppingtur. Har haft lite svårt att borsta tänderna ordentligt längst in, men det börjar äntligen släppa nu. Men jag blöder rejält. Dessutom blöder man mer av gravhormonerna så hon ville inte rota och dra allt för mycket. Bebisen tyckte inte om att gå till tandläkaren. H*n bultade på för fullt medan jag låg i stolen.
Nu har jag varit hemma och ätit lite och ska snart göra mig iordning för att åka ner till Gbg igen.
Är det någon som kan gissa hur sugen jag är på en glass just nu?
Rätt svar: Jätte.
Linum: Jag har ätit en glass idag. Det var jäääättteegott!! *retas*
Oh stackars linum... har precis mumsat i mig en glass... om jag visste att du oxå ville ha, så hade jag skickat en till med. Du få ringa M och be han ta med sig!!
Hrmmpff.. Jag ska minsann laga egen glass. Så det så.
Dagens boktips:
"Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf.
Gripande bok om kvinnomisshandel. Läs den! Man kan inte annat än bli förbannad och småledsen på karlar som är alldeles för fega för att få leva.
Anna gillade Magdalenas bok mycket.
Just nu läser jag Kalifatides Herakles. Verkar vara en bra bok men har inte kommit så långt ännu
Linum: Den boken är bra! Har du läst Gömda? Jag har nån förkärlek för biografier har jag märkt. Har bla. läst Pojken som kallades Det, Den vita massajen, Jag väljer livet, En blomma i Afrikas öken och en Geishas memoarer! Nån som har nått mer tips när det gäller memoarer?