• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Kireina

Vad gäller ris, kan man om man prompt vill ha ris, ha en stor korg med ris, där gästerna kan ta sig en näve och kasta..

• Pearldrop

men ta gärna inte ris, ta solrosfrön eller något.. tänk på de stackars fåglarna :(

• Brudgummarna

Fåglarna mår lika bra av ris som av solrosfrön men kyrkvaktmästaren kommer att sopa upp det mesta så fort hen kan. De vill ha så lite fåglar och gnagare som möjligt.

Pearldrop skrev 2008-05-18 15:22:28 följande:
    men ta gärna inte ris, ta solrosfrön eller något.. tänk på de stackars fåglarna :(
  • Kärlek ger näring åt själen

Ni som har ris.. Tänk på de stackars råttorna som invaderar våra fina kyrkor eftersom de dras till riset

• allehanda

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-18 17:50:03 följande:

Ni som har ris.. Tänk på de stackars råttorna som invaderar våra fina kyrkor eftersom de dras till riset
    ...eller på de kyrkobesökare som kommer dagen efter på vanlig gudstjänst och har trampat i nästan färdig risgröt och på mig som då får in risklistret i kyrkan.
  • Therece

Ska dela med mig lite av våra budgettips:
    - Spellista från datorn - gratis
    - Billig men bra vegetarisk catering (vi äter veggo så det är perfekt)
    - Hyra kläder åt mannen
    - Lakan 15kr/st som dukar (IKEA)
    - Spetstyg 7kr/m över dukarna (IKEA)
    - Hitta en mindre hipp = billigare florist som tar ca 400kr för brudbukett
    - Be om hjälp, mamma gör tårtbuffé, syrran gör chokladpraliner som dessert. Vin fixar svärföräldrarna (ok, lite tur )
    - Göra inbjudningar själva
    - Köpa vanligt grötris ist för att beställa snordyrt hjärtformat från nätet. Göra egna tyllpåsar.
    - Låna vad man kan (lånar slöja bla)
    - Skippa alla oändliga detaljer som man inte hade tänkt ha från början men som efter ett tag här blir måsten! Man får stå på sig där tror jag! Svårt, jag vet!
    - Köpa cake-topper för 100-lappen ist för 400!!!
    - Passa på o låta Make up Store sköta make up då man får produkter för hela summan. Smink behövs alltid o är dyrt att köpa ändå!!
    Tja..det var nog det hela tror jag...

Lycka till alla!!!!

• Soon and very soon

älskar den här tråden!!

• Kärlek ger näring åt själen

Precis! Mindre roligt..

allehanda skrev 2008-05-18 18:10:17 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-18 17:50:03 följande:
    ...eller på de kyrkobesökare som kommer dagen efter på vanlig gudstjänst och har trampat i nästan färdig risgröt och på mig som då får in risklistret i kyrkan.
  • Pearldrop

Fåglarnas magar sväller av ris och de mår inte alls bra av det!

Svar på tråden Budgettips