• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Miss Blue

Finns det inte organzatyg att köpa? Det är väl kanske lite elegantare till bröllop??
    Jag letar själv efter tunna sjalar till mina tärnor, i silver eller vitt (skulle varit lite förutseende i jul/nyår, då hade man lätt kunnat hitta i silver....nu blir det svårt!!).

Nufsan skrev 2008-04-20 20:27:31 följande:
    Ja, får nog titta runt. Har krav på vilken färg det ska vara så det lär inte vara så jättelätt och hitta!Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-20 19:56:39 följande:
  • Nufsan

Miss blue, DM mode hade sjalar i silver,kolla där om ni har en sån i närheten

• Nufsan

Jag har köpt tärnklänningar i helgen.... mot alla konstens regler så har jag valt benvita (ivory) i färg på deras klänningar... Undra hur många som kommer störa sig på det

• RosaPärlan

Våra budgettips är att istället för blomsterbåge ska vi ha min vackra brudbukett på bordet, (var ska den annars vara?)
    vita lakan istället för svindyra linnedukar,
    rosenblad istället för blomsterdekorationer,

Vi gifter oss nästa sommar och samtidigt som vi lägger undan pengar varje månad till bröllopet kommer vi småhandla olika tillbehör. De blir kanske inte billigare att göra så men de blir ingen enorm summa på en gång...de känns bättre att göra så.

• Miss Blue

DM mode? Vad är det??

Nufsan skrev 2008-04-21 08:46:25 följande:
    Miss blue, DM mode hade sjalar i silver,kolla där om ni har en sån i närheten
  • Miss Blue

fniss har jag aldrig hört talas om....

Nufsan skrev 2008-04-21 10:36:05 följande:
    Det är en butikskedja!
  • Skottdagen2008

Den var bra, men min man kostade mer i klädsel än jag gjorde så...... ..... klart min ring var nästan dubbelt så dyr och mina blommor kostade mer är corsagen, hm.....

Fast ringar ska ni väl ha och corsage och hos frisören går man ju annars också till och lite smink gör sig bättre på bild även för brudgummar.

Brudgummarna skrev 2008-04-20 16:52:42 följande:
    Vårt bästa budgettips är att inte ha någon brud. De verkar kosta multum i jämförelse med två brudgummar. Ingen dyr ring, ingen bukett, ingen frisör, inget smink.;)
  • Miss Blue

Nufsan - tack för tipset men det blir lite för långt att åka för oss!
    Jag letar vidare.....

Svar på tråden Budgettips