• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Niccisen

Vi kommer att ha lättöl, alkoholfri cider, mineralvatten, saft och läsk på vårt dop kombinerat med bröllop. Vi har valt bort alkoholen helt av flera anledningar.

lillamaa skrev 2008-05-09 07:33:14 följande:
    puffar på lite här jag med. alkohol... ojoj. först hade vi tänkt ha vin till maten. nu tror jag vi skiter i det. måste ju tänka på ekonomin. funderar på att servera vatten, saft och ... ja ska man servera öl när man inte serverar vin? eller blir det ful att inte ha vin, "måste" vi det kanske?
  • lillamaa

Niccisen: jag vill inte välja bort alkoholen... funderar bara på att begränsa den till maten. men lättöl är ju en bra ide, till maten alltså!

• Niccisen

Man behöver ju inte ha nåt starkare till maten. Vi ska ju bara ha middag, ingen fest, så då tyckte vi vi kunde ta bort alkoholen. Först hade vi tänkt ha alkoholfritt vin till maten också, men vi valde bort det...

De får väl dricka det de får ;)

lillamaa skrev 2008-05-09 09:00:42 följande:
    Niccisen: jag vill inte välja bort alkoholen... funderar bara på att begränsa den till maten. men lättöl är ju en bra ide, till maten alltså!
  • lillamaa

niccisen: mkt sant ;). måste höra med gobenmin om hur han ställer sig mot en alkoholfri middag.
    men till kaffet lär det bli lite bailys eller något liknande... hmmm

• Niccisen

Många av våra gäster bor några mil ifrån och eftersom vi inte ska ha ngn fest så kommer nog många att åka hem efteråt,då det inte blir så sent. Det, plus massa andra anledningar, gjorde att vi ville ha alkoholfritt. Men det är ju ni som bestämmer det. Som sagt, gästerna får ta det de får

lillamaa skrev 2008-05-09 10:01:42 följande:
    niccisen: mkt sant ;). måste höra med gobenmin om hur han ställer sig mot en alkoholfri middag. men till kaffet lär det bli lite bailys eller något liknande... hmmm
  • pluggisen

Här är en till som planerar ett bröllop efter en tajt budget. Hur gör ni på festen? har ni dans och isåfall hur gör ni med musikval? Har ni egen, trubadur, band eller annan lösning? Jag vet inte riktigt hur vi ska göra behöver lite tips.....

• EnaOline

pluggisen, angående musiken, så har vi musik från datorn...

• Kärlek ger näring åt själen

Pluggisen.
    Vi kommer att ha dans men vi kör via cd köpte en skiva som är till för bröllop och den kommer vi att köra men även annan blandad musik som passar sig dne dagen

• Nufsan

Vi har hyrt in en kille som ska bli våran DJ kvällen till ära! Kostar visserligen 2 000 kr, men då slipper vi bekymra oss om den biten!

• blommisen

vi har hittat en billig fotograf , han tar 3000 och då är han med före vigseln tills dansen börjar på festen, sen gör han efterarbete och så får vi en cd skiva, men igår kollade jag på Hemnet och då såg jag en mäklare som tagit sååååå fina kort

har någon efarenhet av att hyra in en mäklare att fota?

Svar på tråden Budgettips