• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Fröken Larsson
    Sofiaa84 skrev 2008-04-06 08:04:13 följande:
    MsSandra:vart hittar man klänningar från kina?//S.
    Många finns på Tradera etc. Jag köpte min Kinaklänning där för 1500 kr. Finns säkert fler här som har förslag på var man kan få tag på såna.
  • Fröken Larsson

Mitt budgettips är att göra så mycket som möjligt själv av alla trycksaker; placeringskort, inbjudningskort, festprogram osv. Det finns massor av fina grejer (papper, band, stämplar, embossingpulver, dekorationer, brads osv osv) i scrapbookingbutiker på nätet. Man behöver inte vara nån pysselnörd för att göra snygga grejer, ofta duger det med en bra sax, en linjal och en klar idé om hur du vill att kortet etc ska se ut.

• Nalle Puh 40

Alltid finns det väl någon i släkten som har en fin bil som ni kan åka i, är ju inte gratis att hyra det

• MsSandra

Sofiaa84:
    Det finns ganska många ställen att kika på, det är iaf minst ett tiotal större företag/försäljare som säljer via nätet.. om du vill ha länkar kolla "kina trådarna" på forumet!

Ebay är ett väldigt bra ställe att hitta klänningar på.. sök där och kika om du ser något du gillar - de säljer oftast efter dina egna mått!

(tips: kolla så säljaren har gjort många försäljningar.. och kolla omdömena.. om de är många positiva resp negativa.. och kolla så de 30 senaste inte bara är förstagångsköpare) :)

Lycka till!
    / Sandra

• johansdotter

Här finns många tips på saker man kan göra själv.
    Dessutom till ett mycket bättre pris än Panduro.
    www.cchobby.se/

• Troll1
    johansdotter skrev 2008-04-06 23:49:13 följande:
    Här finns många tips på saker man kan göra själv.Dessutom till ett mycket bättre pris än Panduro.www.cchobby.se/
    Tack för det tipset!
  • RDF

Billiga och fina smycken finns här.

www.novaparldesign.se Där köpte jag mina smycken, gick på 217:- (örhängen och halsband).

Skor köpte jag billigt på skopunkten.

• blivande fru carlsson

Det bästa jag har gjort var att köpa min klänning från kina. Jag fick klänning, sjal och väska för 1400kr ink. frakt

• Helena1978

Här har jag köpt min klänning ifrån. Kostade ca 1800 kr för klänning, underkjol och frakt. Köpte/beställde i torsdags så det dröjer nog ett tag innan den kommer.
    Vad jag längtar tills jag får en avi i lådan om att den är här

www.millybridal.com/store/comersus_index.asp

Svar på tråden Budgettips