• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • ohlala

Obs! folk tar generellt MYCKET kort på bröllop

• ohlala

de brukar kosta 19, var där i förrgår...

• Troll1
    ohlala skrev 2008-03-31 16:17:22 följande:
    de brukar kosta 19, var där i förrgår...
    Jag menade med framkallningen osv.

Det är några som brukar fota ganska mkt och ett större gäng som aldrig har med kamera, kanske lite beroende på att jag fotar väldigt mkt på festerna. Nu får jag se till att det finns några som fotar hela kvällen.

I vilket fall som helst så väljer vi digitalkameror och cd skivor.
  • Yrvädret

ohlala: Så att folk har möjlighet att ta ett själv ifall man inte tagit i kyrkan menar du? Låter bra tycker jag.

jelikr: Som ohlala sa så kostar det alltså 19 kr/st i vanliga fall, men de hade alltså lite extrapis just nu, vet inte hur länge. Stod inget om att de skulle utgå ur sortimentet vad jag kunde se iaf. Ganska bra om man som vi köpte 20 st. Vi tjänade ju ändå 80 kr iaf

• Helena1978

Vi har tänkt att dela ut påsar med solrosfrön vid kyrkan. Dessa har jag tänkt att göra själv. Ska hitta något lämpligt tyg, kanske köpa något lakan och sedan klippa till lagom stor fyrkanter. Lägga fröna där i och sedan knyta med ett rosa band som inbjudningskortet hade.
    Det borde inte gå på så mkt och blir nog en roligt grej.

• jennyfer

IKEA har tyllgardiner i tvåpack för 40 kr. Det blir jättefint att använda till solrosfröpåsar.

Helena1978 skrev 2008-03-31 21:32:44 följande:
    Vi har tänkt att dela ut påsar med solrosfrön vid kyrkan. Dessa har jag tänkt att göra själv. Ska hitta något lämpligt tyg, kanske köpa något lakan och sedan klippa till lagom stor fyrkanter. Lägga fröna där i och sedan knyta med ett rosa band som inbjudningskortet hade.Det borde inte gå på så mkt och blir nog en roligt grej.
  • Helena1978

Jennyfer: Det lät ju intressant. Ska kolla nästa gång jag är på IKEA.

• BlivandeFruJohansson

Vi köpte tyget BRITT när vi va på Ikea. Spetstyg.. Har gjort egna rispåsar av dom me ett dilver snöre runt

• Nalle Puh 40

Ja, IKEA är alltid bra att ha

Svar på tråden Budgettips