• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • PL080802

Tack båda för tipsen angående tyg i Bangkok!

Ett budgettips är att kapa efterrätten och gå direkt på tårtan. Har säkert sagts redan :) Tack för alla bra tips.

• Nalle Puh 40

Har ett tips till: Skippa engångskameran på borden, blir bara en massa halvdåliga kort på maten och närbilder på gästerna (har tittat på min kompis kort och vet )

• Troll1

Ett tips är att de med bra kamera och någorlunda fotointresse fotar och får med sig en cd-skiva i frankerat o adresserat kuvert. Då kan de bränna bilderna till cd:n och bara lägga den på brevlådan sedan. Så kan man själv ev redigera bilderna.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi kommer att skippa engångskamrerorna o istället uppmana folk att ta med sig sina egna. Vi kommer också att ge bort cd-skivor så de kan bränna ut dem så vi kan få dem efteråt

Nalle Puh 40 skrev 2008-03-30 20:29:54 följande:

Har ett tips till: Skippa engångskameran på borden, blir bara en massa halvdåliga kort på maten och närbilder på gästerna (har tittat på min kompis kort och vet )
  • Troll1

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-03-31 11:15:02 följande:

Vi kommer att skippa engångskamrerorna o istället uppmana folk att ta med sig sina egna. Vi kommer också att ge bort cd-skivor så de kan bränna ut dem så vi kan få dem efteråt Nalle Puh 40 skrev 2008-03-30 20:29:54 följande:
    Precis som jag skrev ovan

Engångskameror blir dyrt...
  • Yrvädret

Kan man slå ihop vigsel och festprogram och dela ut dem redan i kyrkan så får alla ansvara för sitt eget och så slipper man dukningsproblemet? (Fick annars bra tips från er, både att ge programmen en form som man tycker passar in med dukningen och att lägga dem på stolen tyckte jag var smart, tack )
    Jag förstår förståss att det förutsätter att alla de som kommer till kyrkan också är bjudna på festen.

Lakan på IKEA för 15kr/st just nu till dukar och dekor. Vissa tycker de är tunna, vi tycker det funkar utmärkt!

• ohlala

Yran: Ett tipps är att dela ut dem i kyrkan m psalmböcker och sen sätta ett par stycken på stora A3 papper i festlokalen där man sätter bordsplaceringen och vid ingången samt vid toaletterna kanske??

• jelikr

Yrvädret : Finns det alltid lakan för 15:- på IKEA eller är det bar en drive just nu och i så fall hur länge räcker det???

• Nufsan

Vi kommer göra som så att man får en cd skiva med kuvert per par eller om man kommer själv så får man ett eget.

Jag tror inte alla har med sig kamera och för att slippa onödiga portokostnader.

Troll1 skrev 2008-03-31 14:12:06 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-03-31 11:15:02 följande:
    Precis som jag skrev ovan Engångskameror blir dyrt...
  • Troll1
    Nufsan skrev 2008-03-31 15:29:15 följande:
    Vi kommer göra som så att man får en cd skiva med kuvert per par eller om man kommer själv så får man ett eget. Jag tror inte alla har med sig kamera och för att slippa onödiga portokostnader.
    Vi kommer bara att ha några stycken sådär. Tror inte att alla tar så mkt kort.
Svar på tråden Budgettips